تعاونی؛ بهترین ابزار برای هدایت سرمایه های خرد و سرگردان جامعه

استاندار یزد با اشاره به اینکه مهمترین کارکرد تعاونی ها جذب و مدیریت سرمایه های خرد است، اظهار داشت: جلوگیری از ورود بدون برنامه سرمایه های مردم به بازارهای تورم زا همچون ارز و طلا و همچنین کاهش شکاف طبقاتی از جمله مزایای جذب سرمایه های خرد توسط تعاونی ها است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در پانزدهمین دوره تجلیل از تعاونی های برتر استان یزد بکه با حضور جمعی از تعاونی های برگزیده و مسئولین استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با تبریک هفته تعاون و با اشاره به خدمات این بخش به جامعه طی دهه های گذشته، عنوان کرد: در استان یزد ظرفیت های بسیار خوبی برای فعالیت بخش تعاون وجود داشته و باید از آنها برای رونق تعاونی ها بهره گرفته شود.
استاندار با اشاره به اینکه مهمترین کارکرد تعاونی ها جذب و مدیریت سرمایه های خرد است، اظهار داشت: جذب این سرمایه ها از جهات مختلفی حائز اهمیت بوده و باید در این زمینه برنامه دقیقی در کشور وجود داشته باشد.
وی افزود: جلوگیری از ورود بدون برنامه سرمایه های مردم به بازارهای تورم زا همچون ارز و طلا و همچنین کاهش شکاف طبقاتی از جمله مزایای جذب سرمایه های خرد توسط تعاونی ها است.
بالاترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه به دنبال فعال تر شدن بخش تعاون در یزد هستیم، گفت: ایجاد انگیزه درون تعاونی ها برای گشوده شدن عرصه های جدید فعالیت و فراهم سازی زمینه ها برای ورود گروه های با سرمایه اجتماعی مناسب به عرصه تعاونی از جمله برنامه های ما در این عرصه هستند.
وی در انتها خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های خوب استان در زمینه تعاونی، می‌توانیم شاهد الگوهای جدید از فعالیت این بخش در استان باشیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات