معاون اقتصادی استاندار یزد تاکید کرد:

توسعه استان باید همه‌جانبه باشد/ ایجاد ارزش افزوده دستاورد سیاست‌های مدیریت ارشد استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در بازدید از دفتر گروه رسانه‌ای بشارت نو مهم‌ترین اقدام مدیریت ارشد استان در سالهای اخیر را حرکت به سوی ایجاد ارزش افزوده در یزد عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در بازدید از دفتر گروه رسانه ای بشارت نو استقرار دفتر بشارت در خانه ای تاریخی که توسط یکی از معماران مطرح یزدی ساخته شده را تناسبی درست میان فعالیت های رسانه ای با میراث فرهنگی و پیشینه تاریخی یزد دانست و گفت: باید تلاش کنیم فعالیت ها و فضای زندگی مان را تا حد امکان با ریشه های تاریخی و فرهنگی مان پیوند بزنیم تا از نشاط و سرزندگی بافت های تاریخی بهره مند شویم.


توسعه استان باید همه جانبه باشد


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پاسخ به این سوال که «مهم‌ترین چالش ها و فرصت های پیشروی استان را چه می دانید»، بیان ‌کرد: فرصت پیشروی یزد، سبد اقتصادی کل استان است به این معنا که گردشگری در اغلب نقاط استان، صنعت و معدن به عنوان نعمت خدادادی، کشاورزی بر مبنای تفکر یزدی و خدمات برتر در مجموع سبد اقتصادی استان هستند که باید به همه آنها در کنار هم توجه شود و ظرفیت های بی‌نظیری برای توسعه دارند.


ریشه داری صنعت در یزد مانع تعطیلی آن در دوران کرونا شد


عظیمی با اشاره به اینکه کرونا ویروس بخش مهمی از اقتصاد استان همچون سرمایه گذاری و گردشگری را به تعطیلی کشانده، گفت: اما علیرغم شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی، صنعت در استان یزد به دلیل ریشه دار بودن فعالانه به مسیر خود ادامه می دهد.
وی ادامه داد: در این مدت برق مصرفی در حوزه تولید و کشاورزی استان افزایش قابل توجه ای نسبت به سایر استان ها و حتی برخی کشورهای پیشرفته داشته و در حوزه تولید شتاب خوبی برای پیشی گرفتن از رقبا دار‌یم.


توسعه پایدار هدف توسعه در یزد باشد


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با تاکید بر اینکه قطار توسعه استان با رویکرد توسعه پایدار هیچگاه متوقف نشده است که مهم‌ترین دستاورد مدیریت استان در سالهای اخیر است، اظهار کرد: مهم‌ترین چالش استان یزد، آب است بنابراین باید تشنگی یزد را به گوش مدیریت کشور برسانیم و در کنار مدیریت مصرف، از منابع و ثروت های داخلی استان برای طرح های انتقال آب حداکثر بهره را ببریم.


در بهره برداری از منابع طبیعی، سهم نسل آینده را پاس بداریم


عظیمی پایبندی به اخلاق و توجه به نیازهای نسل آینده در سیاست‌گذاری های توسعه را امری ضروری دانست و افزود: امروزه می توان بر بسیاری از دغدغه‌ها با تکنولوژی غلبه کرد اما نباید تنها رویکردمان به توسعه های صنعتی و معدنی، کسب درآمد و ارزش های مادی باشد بلکه توجه به حفظ محیط زیست و تامین نیازهای زندگی نسل های آینده باید زیربنای تصمیم گیری های توسعه در استان باشد.
وی حفظ سرمایه های اجتمای برای حکمرانی خوب را ضروری دانست و بیان کرد: تنها با اخلاق مداری مدیران و کارگزاران می توان اعتماد مردم به حکومت را حفظ و گسترده تر کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پاسخ به این سوال که «یزدی ها از دولت دوازدهم با چه خاطراتی باید یاد کنند؟»، گفت: مهم‌ترین اقدام مدیریت ارشد استان در سالهای اخیر حرکت به سوی ایجاد ارزش افزوده در یزد بوده است.
وی افزود: بیش از ۶۰ سال تنها عایدی یزدی ها از معدن سنگ آهن، فروش مواد خام معدنی بود اما در دولت دوازدهم اولین کارخانه گندله سازی این معدن آماده بهره برداری است و این نمونه ای از سیاست های دولت برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده از معادن استان است.
عظیمی توسعه صنایع های تک و دانش بنیان را یکی دیگر از دستاوردهای دولت در استان دانست و ادامه داد: «منطقه ویژه الحاقی یزد» و همچنین «مرکز فنآوری اقبال» نمونه هایی از تلاشها برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در یزد است.


صنعت استان با محیط زیست همراه شده است


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار توجه به محیط زیست و پاک سازی تولید در استان را اقدام دیگر دولت دوازدهم دانست و اظهار کرد: امروزه تولیدات صنعتی استان خصوصا در صنایع فولادی با نصب فیلترهای استاندارد به شاخصه های تولید سبز رسیده بطوری‌که کمتر شاهد آلودگی هوای یزد توسط این شرکت ها هستیم و صنعت استان با محیط زیست همراه شده است.
وی تکمیل اغلب پروژه های ریلی، جاده ای و بزرگراهی استان و انتقال آب از خلیج فارس به یزد را از دیگر دستاوردهای دولت نام برد و گفت: استان یزد در تولید ماسک و دستکش، مواد شوینده و الکل نه تنها به خودکفایی رسیده است بلکه قابلیت صادرات به دیگر استان ها و حتی خارج از کشور را دارد در حالیکه در روزهای نخست بروز و شیوع بیماری کرونا وضعیت مطلوبی در این خصوص نداشتیم.
عظیمی در پایان سخنان خود ارتباط نزدیک استاندار یزد با سمن ها و مردم را از دیگر نکات برجسته مدیریت ارشد استان دانست و خاطرنشان کرد: استاندار یزد به‌صورت پیوسته و چند روز در هفته با مردم ملاقات دارد و مردم می توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با وی دیدار کنند.

★‌عکس: ‌مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات