معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار:

توسعه صنایع دانش‌بنیان در استان نیازمند به همکاری همه دستگاه‌هاست

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد با بیان اینکه تغییر راهبرد در توسعه استان زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: در مسیر توسعه صنایع دانش بنیان در استان به همکاری همه دستگاه‌ها نیاز داریم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،‌ "اکرم فداکار" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار روز شنبه ۱۲ بهمن ماه در نشست خبری استاندار ‌یزد با اهالی رسانه استان به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر که با حضور خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی در سالن کوثر استانداری برگزار شد، ‌گفت: ‌استان یزد یک استان صنعتی است و تغییر راهبرد در مسیر توسعه استان و نیل به سمت توسعه صنایع دانش بنیان، زمان و انرژی بسیاری می‌طلبد و در این مسیر همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند.
فداکار ادامه داد: در حوزه توسعه اقتصاد دانش بنیان، مرکز نوآوری کاشی و سرامیک و کنجد مشغول به کار هستند و مراکز نوآوری نساجی و فولاد نیز مستقر شدند که امیدواریم در سایر خوشه‌ها نیز شاهد ایجاد مراکز نوآوری باشیم.
وی افزود: ایجاد مراکز نوآوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان، یک الگوی جدید کاری است و توسعه آن در استان یزد تغییر راهبرد محسوب می‌شود به نحوی که یزد از یک استان کاملاً صنعتی با پارادوکس آب، محیط زیست، مهاجرت و... به سمت یک استان با صنایع دانش بنیان تغییر مسیر می‌دهد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خاطرنشان کرد: در نهادی مانند آموزش و پرورش ‌استان باید یک گفتمان سازی صورت گیرد و با دستور عالی ترین مقام اجرایی استان کارگروهی در آموزش و پرورش تشکیل شده و دستوراتی از جمله تربیت مربیان فنی و مهارتی، هنرستان‌های جوار صنعتی و... تشکیل شده است.
فداکار در پایان سخنان خود در مورد مجموعه اقداماتی که در مسیر تحقق حکمرانی خوب در استان یزد انجام شده است، گفت: اقدامات خوبی در ‌این رابطه در دست اجراست که مهم‌ترین آن انتشار اطلاعات تسهیلات پرداخت شده بر اساس تصویب کمیته شفافیت ارزیابی عملکرد کمیته‌های اجرایی است که به زودی به همراه مستندات منتشر خواهد شد.

★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات