استاندار یزد در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی مطرح کرد:

جایگاه اول؛ چشم انداز استان یزد در حمایت از کسب وکارهای خلاق و فرهنگی

استاندار یزد با بیان اینکه یزد شهر کسب و کار، صنعت و فرهنگ است و در نتیجه می‌تواند جایگاه اول حمایت از کسب و کارهای خلاق و فرهنگی را داشته باشند، افزود: بنابراین همه دستگاه های فرهنگی به منظور توسعه این کسب و کارها، هماهنگی لازم را با بخش خصوصی و تشکل های این حوزه برقرار کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که به منظور بررسی راهکارهای توسعه کسب و کارهای خلاق و فرهنگی، ارائه گزارش کمیته پایش مصوبات اقتصاد مقاومتی و راهکارهای  مدیریت خاموشی صنایع، در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه یزد شهر کسب و کار، صنعت و فرهنگ است، افزود: در نتیجه می‌تواند جایگاه اول حمایت از  کسب و کارهای خلاق و فرهنگی را داشته باشند. وی افزود: بنابراین همه دستگاه های فرهنگی به منظور توسعه این کسب و کارها، هماهنگی لازم را با بخش خصوصی و تشکل های این حوزه برقرار کنند

استاندار با بیان اینکه  همکاری های بین دستگاهی در استان به منظور تشکیل صنف تخصصی صنایع خلاق، صورت پذیرد، عنوان کرد: دستگاه های استان رویکردهای خود را در راستای تسهیل ایجاد اشتغال در حوزه کسب و کارهای خلاق و فرهنگی تنظیم کنند و همچنین شهرداری ها همراهی لازم برای برگزاری وورکشاپ و رویدادهای تخصصی را داشته باشند. از طرفی باید شاهد حمایت مالی دستگاه های دولتی مربوطه و بانک ها از کسب و کارهای اینچنینی باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمامی دستگاه ها موظف هستند حداکثر همکاری را با کمیته پایش و ارزیابی مصوبات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی داشته باشند و این کمیته گزارش ها به صورت شفاف ارائه کند، افزود: ادارات و دستگاه هایی که مصوبات اقتصاد مقاومتی را اجرا نمی کنند و گزارش شفافی از اقدامات خود به کمیته پایش نمی دهند، به لیست قرمز برده شده و حضورشان در جلسات اقتصاد مقاومتی و دیگر جلسات تعلیق می‌شوند.
دکتر طالبی عنوان کرد: گزارش اقدامات مدیران استانی در زمینه اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی را به وزرای مربوطه ارائه می‌کنیم تا در صورت کم کاری مدیران در اجرای این مصوبات، برخورد های لازم صورت پذیرد.
وی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: خاموشی صنایع استان به منظور مدیریت مصرف برق با برنامه ریزی و مدیریت دقیق انجام شود تا حداقل آسیب را به تولید و اقتصاد استان وارد کند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات