استاندار یزد در نشست ویدیو کنفرانسی با رئیس جمهور مطرح کرد:

حساسیت بالای استان در شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا

استاندار یزد با اشاره به حساسیت بالای استان برای بیماریابی، عنوان کرد: در روزهای اول ورود بیماری کرونا به استان اقدام به خریداری دستگاه تشخیص این بیماری کرده و تست گیری از افراد مشکوک را با جدیت انجام داده ایم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» با اشاره به اقدامات دولت برای توسعه زیرساخت های ارتباطی، عنوان کرد: این اقدامات موجب تسهیل برگزاری جلسات به صورت ویدیو کنفرانسی در شرایط شیوع کرونا شده است.
دکتر طالبی با اشاره به زیرساخت های استان در زمینه بهداشت و درمان و همچنین وجود نیروهای توانمند در دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان ها و بخش های بهداشتی استان، عنوان کرد: با کمک این زیرساخت ها و نیروها، علی رغم نزدیکی استان به مراکز شیوع کرونا موفق به مدیریت مناسب این بیماری شده ایم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر از نظر میزان شیوع بیماری به دوره ثبات رسیده ایم، عنوان کرد: برآورد ما این است که در صورت رعایت بیشتر شهروندان، به زودی شاهد کاهش مبتلایان به این بیماری باشیم.
بالاترین مقام اجرایی استان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حساسیت بالای استان برای بیماریابی، عنوان کرد: در روزهای اول ورود این بیماری به استان اقدام به خریداری دستگاه تشخیص کرونا کردیم و تست گیری از افراد مشکوک را با جدیت انجام دادیم.
دکتر طالبی با اشاره به مشارکت خیرین و واحدهای صنعتی و تولیدی استان و حتی زرتشتیان ساکن هند برای خرید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان های استان، عنوان کرد: مشارکت های بسیار خوبی در این زمینه داشتیم و بخش زیادی از نیازهای استان از طریق این مشارکت ها تامین و مدیریت شد.
وی با اشاره به اینکه استان در زمینه اعتبارات دولتی مورد توجه لازم قرار نگرفته است، عنوان کرد: خواستار ارائه اعتبارات بیشتر به استان یزد هستیم.
استاندار یکی از نگرانی استان را موضوع مهاجر پذیر بودن و وجود اتباع دانست و عنوان کرد: بسیاری از نیروهای کار استان از دیگر استان ها هستند و بازگشت آنها نگرانی های جدی ای برای ما دارد.
وی با اشاره به حساسیت و تاکید استان بر رعایت مسائل بهداشتی در واحدهای صنعتی و معدنی استان افزود: در همین راستا در یکی از واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی استان، قرنطینه کارگران غیر بومی را اجباری کردیم.
طالبی با اشاره به فعال شدن چند واحد مواد ضد عفونی کننده، ماسک و الکل در استان عنوان کرد: این بیماری موجب توجه بیشتر به لزوم فعالیت واحدهای تولیدی در حوزه بهداشت شده است.
تخصیص اعتبارات حوزه درمان به استان یزد
رئیس جمهور در پاسخ به درخواست های استاندار عنوان کرد: بر اساس تدابیر اندیشیده شده و به منظور کنترل ورود اتباع، در ابتدای مرزهای شرقی کشور اقدامات لازم برای کنترل اندیشیده شده است.
دکتر روحانی با اشاره به لزوم ارائه اعتبارات بهداشتی به یزد عنوان کرد: تذکرهای لازم برای پرداخت اعتبارات حوزه بهداشت و درمان به مسئولان امر داده خواهد شد و با توجه به بودجه جدید در نظر گرفته شده برای وزارت بهداشت و درمان این موضوع به زودی مرتفع خواهد شد.
رئیس جمهور با استقبال از اقدامات خوب استان در زمینه فعال کردن واحدهای تولیدی در حوزه بهداشت، عنوان کرد: شناخت خلاهای موجود در حوزه بهداشت و درمان یکی از مهمترین اتفاقات اخیر بوده است.
دکتر روحانی در انتها از پرسنل زحمت کش بیمارستان های استان یزد تشکر کرد و از استاندار خواست سلام خود را به مردم یزد و همچنین زرتشتیان ساکن استان برساند.
گفتنی است رئیس جمهور در حاشیه این نشست با بیمار افغان بستری در بیمارستان شهید صدوقی به صورت ویدیو کنفرانسی صحبت کرد و حال وی را جویا شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات