خواستار افزایش بودجه استان در زمینه مقابله با ریزگردها هستیم

استاندار یزد با اشاره به حجم بالای درگیری استان با مساله ریزگردها گفت: در زمینه بودجه های تخصیص داده شده باید استان یزد به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در نشست کارگروه مقابله با گرد و غبار که با حضور مدیر دفتر ملی گرد و غبار کشور و جمعی دیگر از مدیران استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بيان اينکه یزد کلکسیونی از پدیده های زیست محیطی است افزود: تقریبا در تمامی حوزه های محیط زیستی با مسائلی مواجه هستیم که یکی از مهمترین آنها پدیده گرد و غبار هست که مردم یزد از دیرباز با آن روبرو بودند.
استاندار در خصوص دلایل پدید آمدن گرد و غبار در استان عنوان کرد: کویری بودن استان در کنار کمبود منابع آبی از جمله مهمترین دلایلی هستند که منجر به ایجاد این پدیده در استان شده اند.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی باید با همراهی یکدیگر و مدیریتی مناسب، وضعیت بهتری در استان ایجاد کنیم.
دکتر طالبی با ابراز خرسندی نسبت به برنامه های سازمان محیط زیست کشور برای مقابله با ریزگردها عنوان کرد: یکی از بهترین آنها طرح جایگزین مالچ نفتی است که می‌تواند کمک بسیاری به کنترل شن های روان و کاهش ریزگردها کند.
استاندار با اشاره به حجم بالای درگیری استان با مساله ریزگردها گفت : در زمینه بودجه های تخصیص داده شده باید استان یزد به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به همراهی مردم با مسائل مربوط به محیط زیست گفت : این موضوع می‌تواند کمک بسیاری به افزایش راندمان طرح ها و هزینه کرد اعتبارات در استان داشته باشد.
دکتر طالبی  با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد، اختصاص اعتباراتی از صندوق توسعه ملی برای حوزه محیط زیست استان بود، گفت: پیگیر تحقق این اعتبارات هستیم.
وی در انتها ابراز امیدواری کرد با همراهی و همکاری مردم، دستگاه های دولتی و بخش خصوصی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه محیط زیست استان باشیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات