استاندار يزد:

 به گزارش روابط عمومي  استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" روز چهارشنبه در همايش "حيات طيبه" كه در تالار فرهنگ اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد برگزار شد، با اشاره به وقايع بعد از رحلت پيامبر گرامي اسلام(ص)، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) در جريان اين اتفاقات مي خواست همه نگاه ها را به سمت حضرت علي(ع) هدايت كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود  به  نگرش پست  عرب عصر جاهليت به  زنان  و دختران اشاره كرد و افزود: اسلام در 1400 سال پيش با مردود دانستن اين نگاه، به زنان شخصيت داد و با دادن حضرت زهرا(س) به پيامبر خير كثير عطا كرد كه خير كثير همين ائمه ، امامزادگان و سادات هستند.
فلاح زاده تصريح كرد: در مسيحيت هم  تا قبل از انقلاب صنعتي  قانون خشني بر عليه زنان حاكم بود و تنها پس از انقلاب صنعتي بود كه به زنان حقوقي همچون حق مالكيت و... داده شد كه آن هم به خاطر منافع خودشان و ترويج مكتب ابتذال و اختلاط  بود نه اينكه بخواهند به زن شخصيت بدهند.
استاندار يزد با اشاره به حديث قدسي"... لولا فاطمه لما خلقتكما "  فاطمه (س)را محور مباهله و  محور كسا خواند و خاطرنشان ساخت: جبرئيل پس از رحلت پيامبر(ص) تنها بر  آن حضرت نازل شد.
وي افزود: اسلام نه فقط به فاطمه بها داده بلكه به زنان اجازه تحصيل علم و اجازه كار -  با درنظر گرفتن حلال بودن رفت و آمد ، محيط كار و درآمد- داده است .
عالي ترين مقام اجرائي استان يزد بر اهميت الگوگيري زنان مسلمان از حضرت فاطمه(س) تاكيد كرد.
فلاح زاده همچنين فداكاري و صبر و استقامت مادران و همسران شهدا را يادآور شد و مقام آنان را ارج نهاد.
شعر خواني و تجليل از بانوان برگزيده از ديگر بخشهاي همايش"حيات طيبه " بود.