معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد:

زمينۀ مشاركت مؤثر مردم و سازمانهاي مردم نهاد در برنامه هاي دهۀ فجر فراهم شود

معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار در نشست ستاد بزرگداشت دهۀ فجر استان بر پاسداشت انقلاب اسلامي و تبيين آرمانهاي انقلاب با برنامه هاي نو و مشاركت مؤثر مردم، سازمانهاي مردم نهاد و احزاب سياسي تأكيد كرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، روز چهارشنبه هشتم دي ماه نشست هماهنگي ستاد استاني بزرگداشت دهۀ فجر و سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري، مديركل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري، فرماندار يزد، رئیس کل دادگستری استان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جمعي از مسئولان و مديران استان درسالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي واجتماعي استاندار در اين نشست گفت: همۀ ما به عنوان كارگزاران نظام مقدّس جمهوري اسلامي ايران وظيفه داريم در پاسداشت انقلاب اسلامي آنچه در توان داريم، انجام دهيم.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: پاسداشت انقلاب اسلامي در حقيقت يادآوري آرمانها و رسالتي است كه انقلاب براي ما تعريف كرده، اين رسالت هيچ گاه پايان پذير نيست و همواره تداوم دارد.
وي افزود: بنابراين بايد به ياد خود آوريم مردم ايران براي چه و در چه شرايطي انقلاب كردند، هدفشان از انقلاب رسيدن به كدام نقطه بوده است و براي حفظ آنچه به دست آورده ايم و رسيدن به آن چيزي كه در مسيرش قرار داريم، تلاش كنيم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار بيان كرد: متاسفانه تشكيل كميته ها و نحوه چينش آنها كه از سوي مركز انجام شده، تعدّد كميته ها را به دنبال داشته است در عين حالي كه وجود برخي از اين كميته‌ها ضرورت ندارد و بعضي از اين كميته ها قابل ادغام و حذف مي باشد.
طالبي ادامه داد: فعاليت برخي كميته ها مربوط به يك دستگاه است در حاليكه مي شود وظايف آن دستگاه را مشخص و اجرايي كرد و از كميته سازي ها كه بعضي از وقتها منجر به فرار از مسئوليتها مي شود، جلوگيري نمود.
وي افزود: در تشكيل اين كميته ها جاي خالي سازمانهاي مردم نهاد، تشكلهاي غير دولتي و احزاب سياسي مشاهده مي شود و نشان مي دهد شايد اين چينش ها با نگاه سنتي انجام شده است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار با بيان اينكه با چينش مناسب كميته ها مي توانيم زمينه بهتري براي مشاركت و حضور مردم فراهم كنيم، خاطر نشان كرد: متاسفانه مردم در سياست گذاري ها، برنامه ريزي ها و تدوين برنامه هاي بزرگداشت دهۀ فجر نقشی ندارند.
طالبي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي 38 سال پيش به پيروزي رسيد و امروز كمتر از نيمي از جمعيت ايران از انقلاب خاطره دارند، گفت: اين در حالي است كه نسل جوان، دانش آموز و دانشجوي ما نياز به برنامه هاي نو با ساختار هاي جديد ، با محتوا و مورد پسند دارند كه از آن غفلت شده است.
وي ادامه داد: امروز بيش از هر زمان ديگري انقلاب اسلامي در معرض تحريف و تهديد قرار دارد، نسلي كه در انقلاب حضور مؤثر داشته اند در حال كنار رفتن از مسئوليتها و بازنشسته شدن هستند و دشمنان نظام نيز با گذر زمان اميدشان براي ايجاد شبهه كردن در مورد انقلاب بيشتر شده است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گفت: بايد به تهديدهايي كه امروز با آن مواجه هستيم، توجه كنيم به عنوان مثال فضاي مجازي در حال حاضر بوقهاي تبليغاتي‌ای در اختيار سلطنت طلبها قرار داده است و آنها که در اين 38 سال فرصتي براي عرض اندام نداشتند و الان هم اين فرصت را در نظام و جامعه ندارند، مي توانند از كانالهاي فضاي مجازي پيام و حرفهاي خودشان را بزنند و باید این تهدیدها را جدّی بگیریم.
طالبي افزود: گاهي مسائل و مشكلاتي كه سر راه اداره كشور به وجود مي آيد، فرصتهايي را در اختيار دشمنان نظام و انقلاب اسلامي مي گذارد و گاه اين فرصتها با اختلاف بين مسئولان و مشاهده آن در جمع مردم براي دشمنان بیشتر فراهم مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه مردم بايد لمس كنند كه با فرا رسيدن دهۀ فجر فضاي جديدي در شهر، استان و كشور ايجاد شده است، ادامه داد: به عنوان نمونه جشنهاي كريسمس در غرب آن قدر پُر رنگ و تاثيرگذار است كه مسلمانان هم اين برنامه ها را كاملا درك مي كنند و متاسفانه بعضي از كشورهاي اسلامي نيز به سمت استفاده از نماد اين جشنها رفته و ناخودآگاه جذب اين برنامه ها شده اند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان سخنان خود با بيان اينكه دهۀ فجر يك ظرفيت براي معرفي و تبيين آرمانهاي انقلاب به ویژه برای نسل جوان است، تاكيد كرد: بايد با برگزاري برنامه هاي نو و تاثيرگذار فضاي با نشاطي در جامعه در اين دهه ايجاد شود كه اين نشاط به شكوه حماسي در 22 بهمن و حضور مردم در راهپيمايي اين روز منجر گردد.
گفتني است در ابتداي اين نشست مسئولان كميته هاي مختلف ستاد بزرگداشت دهۀ فجر گزارشي از فعاليتهاي انجام شده در كميته هاي 24 گانه و 4 كارگروه مرتبط ارائه دادند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات