استاندار یزد در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری عنوان کرد :

زمینه ها برای جذب بیشتر تسهیلات تبصره 18 در استان فراهم شود

استاندار یزد با اشاره به لزوم بهره گیری حداکثری از فرصت ها و ظرفیت های تسهیلات تبصره 18، عنوان کرد: باید زمینه ها از سوی دستگاه ها برای جذب بیشتر تسهیلات تبصره 18 در استان فراهم شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری که به منظور ارائه آخرین اقدامات و پیشرفت برنامه های تولید و اشتغال در قالب تبصره 18 در حوزه های مختلف و راهکارهای توسعه سرمایه گذاری در استان در قالب صدور مجوزهای بی نام، با حضور اعضای کارگروه در سالن کوثر استانداری برگزار شد با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در قالب تبصره 18 در برخی از حوزه ها همچون کشاورزی و صنعت مناسبت بوده، افزود: در برخی  دیگر از حوزه ها همچون بازآفرینی شهری نیاز به اقدامات بیشتر است .
وی افزود: باید پیگیری مناسبی برای جذب تسهیلات تبصره 18 برای طرح های بازآفرینی شهری از سوی معاونت عمرانی، اداره کل راه و شهرسازی و همچنین فرمانداری ها، شهردار ها، بانک مسکن و دیگر دستگاه های دخیل  انجام شود.
استاندار عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالای بخش صنعت استان، بانک ها پیگیری های لازم برای جذب منابع بیشتر را داشته باشند.
دکتر طالبی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای اقتصاد دانش بنیان در استان، باید شاهد جذب بیشتر تسهیلات تبصره 18 در این حوزه باشیم.
وی عنوان کرد: تفويض اختیار به استان در راستای جذب تسهیلات تبصره 18 در حوزه گردشگری دنبال شود.
استاندار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به طرح کارورزی و نقش آن در ایجاد اشتغال عنوان کرد: هدف طرح کارورزی فراهم سازی امکان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده و با توجه به آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی در یزد، استان می‌تواند بهره برداری خوبی از این طرح داشته باشد.

دکتر طالبی در انتها با اشاره به  اقدامات خوبی که در استان برای استخراج پروژه هایی به منظور توسعه سرمایه گذاری و تسهیل در شروع به کار آنها در قالب مجوز های بی نام صورت گرفته، عنوان کرد: این جریان می‌تواند چراغ راهی برای آینده استان باشد.

  لازم به ذکر است مقرر شد در جلسه آینده موضوعات مربوط به اشتغال شهرستان ها با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه های مربوط بررسی می‌شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات