ساختار تولید ناخالص ملی مبتنی بر دو مولفه سرمایه گذاری و بهره وری است/ عزم جدی استان جهت معرفی یزد به عنوان قطب بهره وری و نوآوری کشور/ تدوین برنامه عملیاتی ارتقاء بهره وری در دستور کار قرار میگیرد/ آموزش مفاهیم حوزه نوآوری و بهره وری به مدیران و کارشناسان ارائه می شود

استاندار یزد با بیان اینکه ساختار تولید ناخالص ملی مبتنی بر دو مولفه سرمایه گذاری و بهره وری است، گفت: هنر اصلی ما در مسیر توسعه و پیشرفت استان افزایش بهره وری سرمایه از طریق افزایش بهره وری و نوآوری و افزایش کیفیت است.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست کارگروه ارتقاء بهره وری استان که در محل سالن کوثر استانداری برگزار شد،  با بیان اینکه ساختار تولید ناخالص ملی مبتنی بر دو مولفه سرمایه گذاری و بهره وری است، گفت: منابع مالی کشور از محل فروش نفت و گاز و مالیات تامین می شود لذا هنر اصلی ما در مسیر توسعه و پیشرفت استان افزایش بهره وری سرمایه از طریق افزایش بهره وری و نوآوری و افزایش کیفیت است.
وی با اشاره به عزم جدی استان جهت معرفی یزد به عنوان قطب بهره وری و نوآوری کشور، اظهارداشت: تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم در مقام برنامه، اقدام و عمل انجام می دهیم که متعاقب آن تاثیرات محسوس، معنادار و قابل ارزیابی آن مشاهده خواهد شد.
استاندار یزد با بیان اینکه برگزاری جلسات این حوزه و بیان ضرورت توجه به این حوزه لازم و نه کافی است، خاطرنشان کرد: توجه به بهره وری و حرکت در این مسیر، مدت ها است مطرح می شود اما به دلیل عدم اعتقاد قلبی، التزام علمی و جا افتادن فرهنگ آن مهجور مانده است.
دکتر فاطمی لازمه حرکت جدی در مسیر بهره وری و تحقق برنامه های این حوزه را درگیری کلیه عناصر و مولفه های زیست بوم فناوری و قرارگیری آن ها در یک نظام هماهنگ عنوان کرد و افزود: جلسات کارگروه ارتقاء بهره وری استان باید به صورت منظم و بر اساس برنامه زمانبندی برگزار و مسائل و برنامه های آن به طور جدی دنبال شود.
استاندار یزد با تاکید بر تدوین و ارائه برنامه های عملیاتی ارتقاء بهره وری توسط دستگاه ها و سازمان های بخش خصوصی استان، خاطرنشان کرد: پس از تائید و اجرای برنامه های تدوین شده در افق کوتاه مدت و بلند مدت، گزارش اقدامات انجام شده باید در جلسه مطرح شود تا تاثیر آن ها بر شاخص های بهره وری مورد ارزیابی قرار گیرد.
دکتر فاطمی با بیان اینکه برنامه های دستگاه های استان، پیش از سفر دکتر لطیفی؛  معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی باید جمع بندی شود، افزود: سفر ایشان به استان نقطه شروعی بر معرفی یزد به عنوان استان پایلوت هدف بهره وری کشور خواهد بود.
وی در پایان بر آموزش موضوعات و مفاهیم حوزه بهره وری و نوآوری و تبیین لزوم حرکت در این زیست بوم؛ به مدیران دستگاه ها، نظام کارشناسی و عناصر تصمیم ساز و تصمیم گیر تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات