استاندار یزد:

سازمان ثبت احوال بازوی توانمند دولت در امر هویّت و شناسائی است

استاندار یزد به مناسبت روز ملّی ثبت احوال پیامی صادر کرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، متن کامل پیام «سیدمحمد میرمحمدی» به شرح زیر است:
بسمه تعالی
نام گذاری سوم دی‌ماه روز صدور اولین شناسنامه ایرانی در سال 1297 ، به عنوان روز ملی ثبت احوال تأکیدی بر اهمیت مدارک هویتی، انسجام بخشي ملي و سامان دهي امور اجتماعي و ارتباط مردم و دولت است.
هدف از نامگذاري این روز، ارج نهادن به امر مهم ثبت رویدادهای حیاتی و حراست و پاسداری از هویت و تابعیت ایرانی و فرصتی است ارزشمند به منظور تبیین تلاش های خدمتگزاران عرصه ثبت احوال که در طول ادوار گذشته منشأ خدمات و تحولات چشمگیری بوده اند.
ثبت وقایع حیاتی شالوده شناسایی نیازهای نسل فعلي و آتي و ابزار کارآمدی برای سیاست گذاران و برنامه ریزان کشور است و غفلت از آن، برنامه ریزی ها براي نسل فعلی و آتی را با خطای جبران ناپذیر مواجه می نماید.
سازمان ثبت احوال کشور، در حال حاضر متولی بزرگترین و مهمترین پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور است که با ارائه خدمات به سایر دستگاه های اجرایی ، بازوی توانمند دولت در امر هویت و شناسائی است.
این سازمان به عنوان كانون اطلاعات هويتي و ثبت رويدادهاي حياتي نقش مهمي در ارتباط دولت و ملت در نظام سیاسی و اجتماعی کشور از جمله در امر برگزاري انتخابات دارد.
ارائه خدمات الكترونيكي، صدور کارت هوشمند ملی برای همه ایرانیان، ايجاد آرشيو بزرگ الكترونيكي اسناد هويتي نمونه‌اي از فعاليتهاي اين سازمان به شمار مي‌رود.
اینجانب ضمن ارج نهادن به خدمات کارکنان این نهاد حاکمیتی، روز ثبت احوال را به مردم عزيز و شريف استان يزد و كليه همكاران اين سازمان تبريك مي گويم و از تلاش كليه كاركنان به ویژه مسئولان خدوم ثبت احوال استان یزد تقدير و تشكر مي نمايم.
امید است با عنایت خداوند متعال همه خادمان مردم شریف، در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) برای تحقق منویات امام راحل و رهبري معظم انقلاب مؤید و منصور باشند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات