رییس شورای اطلاع رسانی استان یزد در جمع خبرنگاران:

سرعت، صحت و دقت؛ سه شاخصه مهم در عرصه خبررسانی است/حق طلبی، امانت داری و صداقت از ویژگی های بارز یک خبرنگار

رییس شورای اطلاع رسانی استان یزد؛ سرعت،صحت و دقت را  سه شاخصه مهم در عرصه خبررسانی دانست و ابراز داشت: ذوق و استعداد، سرعت عمل، دقت نظر، حق طلبی، تهیه جسورانه اخبار، امانت داری و صداقت را از شاخصه های اهالی رسانه است.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ مهندس علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در آیین گرامی داشت روز خبرنگار که در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار به ویژه شهید صارمی با اشاره به تقارن روز عاشورا و روز خبرنگار گفت: این اتفاق شاید هر چند صد سال یکبار رخ بدهد چرا که حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع) در واقعه کربلا رسالت خبرنگاری را ایفا کردند و اگر نقش این دو بزرگوار در زمینه اطلاع رسانی نبود قطعا امروز اطلاعات این واقعه به دست ما نرسیده بود.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان یزد فعالیت رسانه ها در استان را ستود و گفت: خبرنگاران ما در همه صحنه ها یک قدم از مسئولان جلوتر هستند و در این میان حضور به موقع، سرعت عمل، اطلاع رسانی دقیق و تعیین کردن مسیر افکار عمومی از وظایف رسانه ها و خبرنگاران است.

وی در ادامه سرعت، صحت و دقت را  سه شاخصه مهم در عرصه خبررسانی دانست و ابراز داشت: خبرنگاران تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و وظیفه شناسی در جامعه اند.

مهندس عزیزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص خبرنگاران ابراز داشت: ایشان می فرمایند اگر زحمات شما نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود. شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهید. بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی‌های شما برای تهیه و تنظیم اخبار و مطالب، این کارهای ما مثل یک چیزهای تثبیت نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، ذوق و استعداد، سرعت عمل، دقت نظر، حق طلبی، تهیه جسورانه اخبار، امانت داری و صداقت را از شاخصه های اهالی رسانه برشمرد و اظهار داشت: بنده به عنوان یک خدمتگزار در نظام مقدس اسلامی از همه شما بزرگواران قدردانی میکنم و به سمت شما برای پیشبرد اهداف عالیه نظام دست کمک دراز می نمایم.

مهندس عزیزی در پایان با انتقاد از عملکرد شورای اطلاع رسانی استان تصریح کرد: به نظر می‌رسد این شورا هنوز از پویایی لازم برخوردار نبوده و باید با کمک شما عزیزان تقویت شود.

پیگیری مسئله مسکن، معیشت خبرنگاران و همچنین جایگاه رسانه در افق یزد نوین از دیگری مواردی بود که توسط رییس شورای اطلاع رسانی استان مطرح شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات