استاندار یزد در مراسم روز ملی اصناف عنوان کرد :

سرمایه اجتماعی قوی و زیرساخت‌های ارتباطی مناسب، مهمترین ظرفیت های نقش آفرینی بیشتر بازار یزد در کشور است

استاندار یزد با اشاره به اینکه استان سرمایه های اجتماعی بسیار بالایی داشته و ما میراث دار این سرمایه اجتماعی از گذشتگان هستیم، افزود: اصناف یزد نقش بارزی در پدید آوردن این سرمایه اجتماعی داشتند و باید در صدد تقویت این سرمایه اجتماعی برآمده و با اتکا به این سرمایه اجتماعی، بازار یزد نقش برجسته تری در اقتصاد بخش خدمات کشور به عهده گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف که با حضور برخی از مدیران استان و نمایندگان اتحادیه های صنفی استان و به میزبانی اتاق اصناف یزد برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز ملی اصناف، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد بیشترین تعامل و همکاری در مجموعه های مختلف در رابطه با مسائل اصناف هستیم و این تعامل در زمانی به وقوع پیوسته که با مشکلات بسیاری روبرو می باشیم و اگر این تعاملات نبود مقابله با این مشکلات برای ما به مراتب سخت تر می شد.
وی با بیان اینکه در آغاز شیوع بیماری کرونا در یزد و با تفاهم و توافق کامل دولت و مدیران اصناف استان،  فعالیت های واحدهای صنفی را محدود کردیم، عنوان کرد:  این محدودیت ها  نقش قابل توجهی در کنترل بیماری کرونا داشتند و به همین دلیل از مدیریت اصناف به دلیل تعامل و همراهی کامل با بدنه دولت در استان سپاسگزاریم.
دکتر طالبی با اشاره به اینکه استان یزد سرمایه های اجتماعی بسیار بالایی دارد، افزود: ما میراث دار این سرمایه اجتماعی از گذشتگان هستیم و اصناف یزد نقش بارزی در پدید آوردن این سرمایه اجتماعی داشتند.
وی ادامه داد: باید در صدد تقویت این سرمایه اجتماعی برآییم و با اتکا به این سرمایه اجتماعی، بازار یزد نقش برجسته تری در اقتصاد بخش خدمات کشور به عهده گیرد.
طالبی خاطر نشان کرد: بخش زیادی از اعتبار یزد متاثر از امانت داری و اقدامات خوب جامعه صنفی است که این اعتبار به بخش های دیگر استان نیز سرایت کرده است.
استاندار در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: فعالیت های صنفی با نگاه به آینده سامان پیدا کند و اصناف نباید نسبت به فعالیت های دنیای جدید منفعل باشند و در همین راستا حرکت به سمت تجارت الکترونیک و کسب و کارهای اینترنتی را در دستور کار خود قرار دهند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات