جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان:

سلامت، اقتصاد و امنیت اولویت اصلی استان در ستاد کروناست/ ‌تشدید نظارت‌ها به‌منظور کاهش ترددها و جلوگیری از اجتماعات و ازدحام‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در جمع اهالی رسانه با بیان اینکه سلامت، اقتصاد و امنیت سه اولویت اجرایی ستاد ‌در استان یزد است، خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، قرار است دو دستگاه اکسیژن ساز از محل صندوق ذخیره ارزی و اعتبارات دولتی برای بیمارستان‌های استان خریداری شود.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "احمد ترحمی" ‌معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان روز شنبه دهم آبان ما‌ه در نشست خبری با اهالی رسانه ضمن قدردانی از اطلاع‌رسانی و دغدغه مندی خبرنگاران استان با بیان اینکه اطلاع رسانی رکن اول اجرای برنامه‌های این ستاد است، اظهار کرد: تشدید نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، تست گسترده، ‌هدفمند و هوشمند، قرنطینه خانگی و رهگیری هوشمند مبتلایان به بیماری کرونا و آموزش، ‌فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی، چهار محور اجرایی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناست.
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان ادامه داد: تمام برنامه‌ها و مصوبات ستاد با ملاک قراردادن سه اولویت سلامت، اقتصاد و امنیت در جامعه برنامه‌ریزی و اعلام شده‌اند.
ترحمی ‌جلوگیری از رفت و آمدهای خانوادگی، تجمع‌های عمومی، بیماریابی و کنترل مستمر را مهم‌ترین عوامل مقابله با افزایش شیوع کرونا در استان یزد دانست و افزود: بر اساس آخرین مصوبات ستاد مقابله با کرونا ‌استان از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر امروز به مدت یک هفته تمام ترددهای خانوادگی و فعالیت صنوف مختلف به جز نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها در استان یزد ممنوع خواهد بود.


سامانه تلفنی ۱۱۱ استانداری آماده مشاوره به مردم و بیماران کرونا


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار عدم شناخت و پیچیدگی رفتار ویروس کرونا را مهم‌ترین دلیل تغییرات مکرر تصمیمات ستاد کرونا دانست و خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۱۱ استانداری برای پاسخگویی و مشاوره در موضوع بیماری کرونا، آماده ارائه خدمات به شهروندان است.
وی با اشاره به ضرورت مشارکت خیرین در تأمین نیازها و کمبودهای کادر درمان، گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است دو دستگاه اکسیژن ‌ساز از محل صندوق ذخیره ارزی و اعتبارات دولتی تأمین و با مشارکت ۱۰ میلیارد تومانی خیرین نیز دستگاه‌های مختلف تنفسی و تشخیصی برای مراکز درمانی استان تهیه ‌شود.
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای پیشگیری از کرونا هنوز مطلوب نیست و میانگین رعایت این دستورالعمل ها در کشور ۵۹ درصد است در حالیکه سقف مطلوب آن باید ۹۵ درصد باشد.
وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی های انجام شده همچنان پایانه‌های مسافربری درون‌شهری و برون‌شهری، پاساژها و نانوایی‌ها در ردیف‌های آخر رعایت دستورالعمل‌های کرونایی قرار دارند.

 

تاکید بر خود مراقبتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا


جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ‌استان با تاکید بر خود مراقبتی، گفت: هر کسی که علائمی از علائم بیماری کرونا را دارد، حتما به مدت ۱۴ روز قرنطینه شود و اگر هم علائم خفیف است از مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی خودداری کند زیرا تردد فرد بیمار موجب انتقال بیماری می‌شود.
وی با اشاره به آخرین مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا، یادآور شد: رستوران‌ها، فست‌فودها، اغذیه‌فروشی‌ها و کافی‌شاپ‌ها تا ساعت ۱۶ و ٣٠ دقیقه عصر فقط به صورت بیرون‌بر مجاز به فعالیت هستند و اصنافی که بعد ‌از این ساعت دایر باشند، پلمب می‌شوند.

 

ممنوعیت رفت و آمدهای خانوادگی در شب


ترحمی بیان کرد: رفت وآمدهای خانوادگی در شب ممنوع است و هم پلیس راهور و هم دوربین‌ها، تخلفات را ثبت و ضبط می‌کنند، همچنین تردد مکرر یک خودرو در شب هم جریمه به دنبال دارد.‌
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌افزود: برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در مساجد، امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه چه به صورت مسقف و چه غیرمسقف ممنوع است و اداره کل تبلیغات اسلامی و اوقاف بر این مسئله نظارت ‌جدی می کنند.
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گفت: اتوبوس‌های حمل و نقل شهری نیز فقط تا ساعت ۱۶ و ٣٠ دقیقه عصر مجاز به فعالیت هستند و ممنوعیت تردد به مناطق ییلاقی و تفرجگاه‌های استان نیز تمدید شده است.
وی ادامه داد: هرگونه تجمع در آرامستان‌های استان و چاپ بنر برگزاری مراسم ترحیم در چاپخانه‌های استان ممنوع است.
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان تأکید کرد: فعالیت تورهای گردشگری به صورت دسته‌جمعی ممنوع است، همچنین مطب‌های پزشکان و مراکز بیمارستانی استان لازم است از پذیرش بیماران سایر استان‌ها خودداری کنند.
ترحمی افزود: ‌با توجه به اینکه برای تست بیماری کرونا و انجام آزمایش و معاینه، درخواست‌هایی از طرف مردم وجود دارد ‌مراکز خدمات سلامت همچنان در خدمت مردم هستند و در شهرستان یزد مرکز نیکوپور، مرکز امام‌شهر و کلینیک بقایی پور نسبت به معاینه و انجام آزمایش "پی سی آر" کرونا انجام وظیفه می‌کنند و همچنین مرکز آزادشهر نیز به زودی در این زمینه فعال خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود ‌تصریح کرد: از امروز تا اطلاع ثانوی دریافت و پرداخت هرگونه پول ‌نقد در شعب بانک های استان ممنوع است و بانک‌ها موظف به ارائه خدمات الکترونیکی به مشتریان هستند.
گفتنی است قبل از نشست خبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان با اهالی رسانه، از خبرنگاران حاضر در نشست تست اکسیژن و تب سنجی ‌انجام شد.

★‌خبرنگار و عکس: ‌مجید وفایی شاهی★ 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات