معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

سیاست مدیریت ارشد استان اشتغال نیروهای بومی و تحصیل کرده است

‌معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با تاکید بر اینکه سیاست مدیریت ارشد استان اشتغال نیروهای بومی و افراد فارغ‌التحصیل دانشگاهی است، گفت: در‌حال حاضر ترکیب بیکاری استان با فرصت های شغلی موجود همخوانی ندارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "‌سیدمسعود عظیمی"‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار روز شنبه ۱۲ بهمن ماه در نشست خبری استاندار ‌یزد با اهالی رسانه استان به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر که با حضور خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه سیاست مدیریت ارشد استان اشتغال نیروهای بومی و افراد فارغ‌التحصیل دانشگاهی است، گفت: در‌حال حاضر ترکیب بیکاری استان با فرصت های شغلی موجود همخوانی ندارد.
وی با اشاره به روند سرمایه گذاری در استان و جذب سرمایه گذاری خارجی، ‌ادامه داد: در مورد سرمایه گذاران خارجی روند کار به نحوی است که جذب این سرمایه گذاری و راه اندازی واحد صنعتی منجر به رقابت واحد با صنایع موجود در کشور نشود.
‌عظیمی افزود: به عنوان نمونه در شرایطی که کاشی و سرامیک تولید کشور مازاد بر نیاز است و واحدها برای صادرات رقابت می‌کنند، با سرمایه گذاری در این صنعت موافقت نخواهد شد بلکه سرمایه گذرای ها به سمت صنایع پایه کاشی و سرامیک سوق داده می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با تاکید بر اینکه باید صنایعی که به عنوان مثال گلوله سرامیکی یا رنگ دیجیتال تولید می‌کنند، برای تکمیل زنجیره صنعت کاشی راه اندازی شود، افزود: در سال آینده نیز از واحدهای تولید کاشی و سرامیکی رونمایی می‌شود که کار جدیدی ارائه داده باشند.
وی در مورد تکمیل زنجیره فولاد نیز خاطرنشان کرد: برای تکمیل زنجیره‌های تأمین صنعت فولاد، اقدام به جذب سرمایه گذار خارجی کرده‌ایم به این شرط که هم دشت یزد اردکان آسیب نبیند و هم با راه اندازی این صنعت، شهرستانها رونق پیدا کنند.
عظیمی ‌گفت: چند نقطه در استان یزد برای صنایع ویژه دیده شده و تلاش این است که ایجاد این صنایع، کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پایان سخنان خود در مورد بیکاری استان یزد نیز خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که اکنون به کاریابی‌های استان مراجعه می‌کنند، درخواست ارتقای شغل دارند.

★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات