جانشین ستاد استانی مدیریت و پیشگیری کرونا در یزد:

شرط سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی؛ دریافت حداقل دو دوز واکسن است/ سه شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی

جانشین ستاد استانی مدیریت و پیشگیری کرونا در یزد گفت: زائران بزرگواری که برای حضور در راهپیمایی اربعین قصد سفر به عتبات را دارند حتما باید دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و البته افرادی که ۶ ماه نیز از دریافت واکسن آنان گذشته باشد باید یک دوز یادآور تزریق نمایند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ مهندس علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در جلسه ستاد استانی مدیریت و پیشگیری کرونا در یزد با اشاره به روند کاهشی بیماران سرپایی و بستری کرونایی در استان گفت: هر چند این کاهش موجب خوشحالی است اما حقیقتا نمیتوان به این روند اعتماد داشت و به پایداری آن خوشبین بود.

جانشین ستاد استانی مدیریت و پیشگیری کرونا در یزد در ادامه با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان های میبد، بهاباد و خاتم ابراز داشت: مردم باید نسبت به رعایت شیوه نامه ها و واکسیناسیون اهتمام لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: هم استانی های عزیز از سنین ۵ سال به بالا باید نسبت به واکسیناسیون اهتمام لازم را داشته و چنانچه دوزهای اول، دوم و سوم را دریافت نکردند نسبت به این مهم اقدام نمایند ضمن اینکه دوز یادآور نیز باید برای کسانی که ۶ ماه قبل واکسن تزریق نمودند انجام شود.

مهندس عزیزی با اشاره به ثبت نام دانش آموزان در مدارس خاطر نشان کرد: هرچند برای ثبت نام دانش آموزان ارائه کارت واکسن ضروری نیست اما به خانواده های دانش آموزان توصیه میکنیم بحث واکسیناسیون به ویژه برای دانش آموزان زیر ۱۲ سال را جدی بگیرند چرا که با راه اندازی سرویس های مدارس احتمال ابتلا بالاتر است.

جانشین ستاد استانی مدیریت و پیشگیری کرونا در یزد خطاب به علاقه مندان سفر اربعین گفت: زائران بزرگواری که برای حضور در راهپیمایی اربعین قصد سفر به عتبات را دارند حتما باید دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و البته افرادی که ۶ ماه نیز از دریافت واکسن آنان گذشته باشد باید یک دوز یادآور تزریق نمایند.

مهندس عزیزی از اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه در استان خبر داد و گفت: برای واکسیناسیون مردم عزیز استان طرح مراجعه به درب منازل در روستاها و شهرها اجرایی خواهد شد.

معاون استاندار یزد محرم و صفر را بهترین فرصت برای اقناع مردم توسط وعاظ و روحانیون نسبت به امر واکسیناسیون برشمرد و اظهار داشت: انشالله با همراهی مردم عزیز استان و تکمیل واکسیناسیون شاهد ریشه کن شدن این بیماری و بازگشت به زندگی عادی در جامعه باشیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات