استاندار يزد:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد؛ " محمد رضا فلاح زاده " روز پنج شنبه در گراميداشت ياد و خاطره 507 شهيد ارتش در استان يزدكه با حضور جانشين فرمانده  كل ارتش جمهوري اسلامي ايران، جمعي از فرماندهان ارتش و آحاد مردم شهيد پرور استان ، در محل حسينيه ثارالله يزد برگزار شد، خط سرخ شهادت را به گفته امام خميني (ره) راه حضرت محمد (ص) و حضرت علي (ع) دانست.
وي با اشاره به اينكه در زمان پيامبر گرامي اسلام (ص) همه كفار در مقابل ايشان قد علم كرده بودند، امام راحل عظيم الشان (ره) را نيز بزرگمردي ايستاده در مقابل تمام استكبار جهاني توصيف كرد.
استاندار يزد افزود: دستور تاريخي حضرت امام خميني (ره) در خصوص شكست حصر آبادان و در پي آن عمليات ثامن الائمه رويه جنگ را نسبت به قبل از آن تغيير داد.
فلاح زاده كمكهاي  ميلياردي استكبار جهاني به سركردگي آمريكا را در مقابل رشادت و از جان گذشتگي نيروهاي بسيج، ارتش و سپاه خنثي  دانست و خاطر نشان ساخت: عمليات غرور آفرين بيت المقدس با حضور 135 گردان از جمهوري اسلامي ايران در مقابل 199 گردان عراق تا دندان مسلح ، شاهدي بر اين مدعاست.
اين مقام عالي رتبه دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ناميدن ارتش جمهوري اسلامي ايران بنام كلمه طيبه از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامي ( مد ظله العالي )، گفت: رزمندگان اسلام اطاعت از امام خميني ( ره ) را اطاعت از خدا مي دانستند.
خدا محوري، الهي بودن، مديريت قوي امام (ره) و فرماندهان جنگ و برداشتن گام هاي تعالي به سمت خدا از سوي شهيدان والامقام از رموز موفقيت در جنگ 8 ساله تحميلي بود كه مورد اشاره استاندار قرار گرفت.
عالي ترين مقام اجرايي استان در ادامه شهيد صياد شيرازي را نمونه بارز تدبير، مديريت، تهجد، تهذب، تواضع و فروتني  دانست و ياد و خاطره شهيدان شيرودي، فلاحي، فكوري، نامجو، كلاهدوز، جهان آرا، دوران، آبشناسان، آواره پرست و بابايي را كه از برجستگان ارتش جمهوري اسلامي بودند گرامي داشت.
وي شهدا را داراي مقام شفاعت دانست و مطالعه زندگي شهدا، جهاد و شهادت و همچنين اطا عت از ولي فقيه و خود سازي و دشمن شناسي  و نيز حضور در مزار پاك شهدا را از وظايف هر انسان مسلمان در زمان فعلي بيان كرد.
جانشین فرماندهی كل ارتش جمهوری اسلامی ایران نيز در اين مراسم، گفت: امروز تمام افتخار و عزت ملت جمهوري اسلامي بر گرفته از نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) بعنوان بزرگترین كلمه 'طیبه' است.
امیر سرتیپ "سید عبدالرحیم موسوی" افزود: شهیدان، مجاهدان فی سبیل الله و طلایه داران عرصه ایمان و شهادت هستند.
وی به تبیین كلمه 'طیبه' پرداخت و اظهار داشـت: اسلام، ایمان، ایران، عاشورا، انقلاب و دفاع مقدس از مصادیق این كلمه است.
جانشین فرماندهی كل ارتش با اشاره به اینكه شجره طیبه ریشه در نهضت عاشورا دارد، گفت: شهیدان با الگو گرفتن از مولایشان امام حسین (ع) درس دفاع از توحید و ارزشها را معنا كردند.
به گفته وی شهیدان نشان دادند شجره طیبه همواره در برابر پلیدیها پیروز است و شجره خبیثه كه مصداق آن آمریكا و رژیم صهیونیستی است محكوم به فنا هستند.
ذكر مصائب حضرت ابا عبدالله الحسين (ع)، شعر خواني و خاطره گويي توسط فرزند شهيد عظيمي نيا و ... از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.