رئیس شورای اسلامی استان یزد مطرح کرد:

شوراهای اسلامی شهر و روستا اولین پشتیبانان مدافعان سلامت

رئیس شورای اسلامی استان در نشست اعضای این شورا با استاندار ‌یزد خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از بیماری کرونا بیشترین اثرات منفی و ضررهای مالی را داشته‌اند اما شوراهای اسلامی شهر و روستا همچنان اولین پشتیبانان مدافعان سلامت هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "سیدمحمود میر ابوالقاسمی" رئیس شورای اسلامی استان در نشست اعضای این شورا با استاندا‌ر یزد که در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد ضمن خداقوت به دکتر طالبی در مسئولیت رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه شهرداری ها و دهیاری ها‌ی استان از بیماری کرونا بیشترین اثرات منفی و ضررهای مالی را داشته اند اما شوراهای اسلامی شهر و روستا همچنان اولین پشتیبانان مدافعان سلامت هستند.
میرابوالقاسمی ادامه داد: ۲۱ شهرداری و ۳۶۲ دهیاری استا‌ن یزد که خدمات متعددی را به شهروندان ارائه می‌دهند با انتشار ویروس کرونا، درآمدها، هزینه های تحمیلی بر مدیریت شهری و منابع درآمدی خدمات آنها به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گرفته است.
رئیس شورای اسلامی استان افزود: بر اساس اعلام مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ‌یزد شهرداری های استان به دلیل بروز و شیوع بیماری کرونا ۱۸۰۰ میلیارد ریال ضرر و زیان دیده اند و این امر می طلبد که به منابع درآمدی شهرداری ها در سال جاری توجه ویژه ای صورت گیرد.
نماینده مردم یزد در شورای عالی استانها با اشاره به اینکه بحران کرونا موجب افزایش هزینه‌های دولت شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع کاهش پرداخت های موظفی دولت به شهرداری ها را به دنبال خواهد داشت.
میر‌ابوالقاسمی گفت: ‌تحمیل هزینه اضافی به منظور ضدعفونی کردن سطح شهر برای پیشگیری از بیماری کرونا، افزایش هزینه های شهرداری برای مراقبت های بهداشتی حمل و نقل عمومی، هزینه های تحمیلی به منظور نظافت معابر، جمع آوری و تفکیک زباله های آلوده و هزینه ضدعفونی نمودن وسایل حمل و نقل عمومی در این ایام برای شهرداری ها قابل توجه بوده است.
رئیس شورای اسلامی استان در پایان با تاکید بر به رسمیت شناختن و ارتقای جایگاه نهادهای محلی در کنار شوراهای اسلامی شهر و روستا، ارائه گزینه های مختلف حمایتی، معافیتی، تخفیف، تنفس و تقسیط برای کسب و کار های شهری به ویژه کسب و کارهای خرد و محلی متناسب با شدت اثرپذیری از بیماری کرونا را پیشنهاد داد و فرهنگ سازی، ترویج و عملیاتی کردن فاصله‌گذاری اجتماعی در فضاهای شهری، حمل و نقل عمومی و فضاهای کسب و کار را خواستار شد.

گفتنی است در پایان این نشست از استاندار یزد به‌جهت استاندار برتر در شاخص ساماندهی امور جوانان و تعامل با شوراها توسط رئیس و اعضای شورای اسلامی استان، تقدیر شد.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

★‌عکس: ‌رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات