به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، استاندار يزد در اين ديدار كه جمعي از مديران استان نيز در آن حضور داشتند، سختكوشي و جديت اصحاب صنعت استان را ستود .
"محمد رضا فلاح زاده" نامگذاري سالهاي اخير به "نوآوري و شكوفائي، اصلاح الگوي مصرف، همت مضاعف و كار مضاعف، جهاد اقتصادي و توليد ملي،حمايت از كار و سرمايه ايراني" را ياد آور شد و گفت: از نظر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي)  بالا ترين هجمه دشمن در اين چند سال اخير؛هجمه اقتصادي بوده است.
وي اصلاح و يا حذف قوانين پيچيده، اصلاح قوانين در برخورد با قاچاق كالا و ارز، هدايت نقدينگي كشور به سمت توليد، مديريت اصولي بر امر واردات و صادرات، كنترل مولفه هاي تاثيرگذار و.....  را از جمله وظايف مجلس و دولت در راستاي تحقق شعار امسال دانست و خواستار تشكيل ستادي مشابه ستاد مسكن مهر براي " توليد ملي ،حمايت از كار و سرمايه ايراني" شد.
استاندار يزد در  ادامه نقش بخش توليد در اين زمينه را بسيار مهم ارزيابي كرد و  توليد كالاي قابل رقابت و كاهش هزينه ها با مديريت اصولي و علمي را از جمله وظايف بخش توليد در راستاي توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني دانست.
نگاه اعتقادي به مصرف توليدات داخلي و فرهنگ سازي و تبليغ در حوزه اعتقادي از جمله وظايف مردم، علماء ديني و رسانه ملي  در اين زمينه است كه استاندار يزد بدانها اشاره كرد.
فلاح زاده در بخش ديگري از سخنان خود، از آغاز واگذاري زمينهاي باغ شهر در سال جاري خبر داد و گفت: قسمتي از هزينه انتقال  آب به يزد، از محل فروش اين زمين ها تأمين مي شود.
 معاون برنامه ريزي استاندار نيز در اين ديدار به اهميت صنعت در جامعه اشاره كرد و گفت: صنعتگران همواره  باري از دوش جامعه برداشته اند از طرف ديگر، مديران استان  نيز  با نگرش خاص استاندار يزد، تلاش مي كنند تا كمك كار صنعتگران باشند و باري از دوش آنان بردارند.
"محمد رضا بابايي"  در بخش ديگري از سخنان خود، خواستار ارائه پيشنهادات فعالان عرصه صنعت  استان براي رفع مسائل و مشكلات شد.
 در ابتداي اين ديدار جمعي از فعالان بخش صنعت استان به بيان ديدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف اقتصادي و صنعتي  پرداختند.