معاون امور اقتصادی استاندار تاکید کرد:

ضرورت جبران خسارت کرونا به بخش صنعت و تولید استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد ‌خاطرنشان کرد: خسارت‌های ناشی از بروز و شیوع بیماری کرونا به صنایع، تولید ‌و کشاورزی استان باید توسط دستگاه‌های اجرایی به‌طور دقیق رصد و برای پیگیری جبران آن اقدام شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان به ریاست "سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با حضور "‌اکرم فداکار" ‌معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و اعضای این کارگروه در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.‌
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این نشست با بیان اینکه بروز و شیوع بیماری کرونا به صنایع و بخش تولید،‌ کشاورزی و دامپروری استان خسارت‌هایی وارد کرده است، گفت: ‌این خسارت ها باید توسط دستگاه‌های اجرایی به‌طور دقیق رصد و برای پیگیری جبران آن اقدام شود.
عظیمی ادامه داد: لازم است صاحبان صنایع، بخش تولید، کشاورزی و سایر مجموعه‌هایی که به علت کرونا دچار مشکل اقتصادی و نقدینگی شده اند، تمام موارد را بر اساس اطلاعات مستند تنظیم و ارائه دهند تا پیگیری لازم ‌در این رابطه انجام شود.
وی به مشکل نقدینگی برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی در زمان شیوع کرونا تاکنون در سطح استان اشاره و بر همکاری تمام دستگاه‌ها با فعالان این حوزه برای برون رفت از مشکلات تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: همکاری بخش‌خصوصی و تشکل‌ها‌ی غیردولتی کارآفرین برای عبور از وضعیت کنونی ضروری است و درحال حاضر نیز شاهد تعامل و اقدام مناسبی هستیم و باید همکاری‌ها و پیگیری‌ها ادامه داشته باشد.
عظیمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: نگرانی دیگری که در حوزه تولید وجود دارد موضوع صادرات است زیرا درحال حاضر واحدهای تولیدی و صنعتی ‌استان علی‌رغم مبادرت به تولید با مرزهای بسته روبرو بوده و هستند که در این رابطه نیز باید تصمیم و اقدام موثری انجام شود.
گفتنی است در نشست کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری استان روسا و مدیران‌کل سازمان صنعت، معدن و تجارت، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان استان‌ و فعالان بخش تولید و صنعت استان به مسائل حوزه های تحت مسئولیت خود و مشکلات به وجود آمده به دنبال بروز و شروع بیماری کرونا اشاره و بر رفع این مشکلات تاکید کردند.

★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

★عکس: رضا ‌زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات