استاندار یزد در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد عنوان کرد:

ضرورت نگاه ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای به مباحث حوزه اقتصاد دانش بنیان و گردشگری

دکتر طالبی با بیان این که باید الزامات و بستر مناسب برای ایجاد اشتغال در حوزه اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از اولویت های امروز و رویکردهای توسعه استان و همچنین حوزه گردشگری ،فراهم شود تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای استان می تواند با پرورش نیروهای متخصص در حوزه های مرتبط با اقتصاد دانش بنیاد و حوزه گردشگری، با این رویکرد همراه و همسو شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد با اشاره به جایگاه این دانشگاه در استان گفت: با فراهم سازی امکانات و شرایط لازم برای بالندگی این دانشگاه، شاهد اثر گذاری مثبت آن بر استان خواهیم بود.
دکتر طالبی، یزد را یکی استان های سرآمد در حوزه اشتغال و کار آفرینی دانست و اظهارداشت: با وجود سرمایه گذاری های خوب در استان و بالا بودن نرخ اشتغال، در تامین بخشی از رده های شغلی استان متکی به نیروی کار مهاجر از سایر استان های کشور هستیم.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: به کار گیری نیروی کار مهاجر، تبعات اجتماعی و اقتصادی متعددی را برای استان بوجود آورده که در صورت ارائه آموزش های فنی و حرفه ای مربوطه به نیروی بومی در رده های شغلی مختلف، دغدغه ها و تبعات موجود در این زمینه به حداقل می رسد.
وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند مکمل دیگر دانشگاه های ما در تامین نیازهای اشتغال استان باشد، تصریح کرد: با دقت در عملکرد این دانشگاه و فعالیت آن، به وضوح دیده می شود فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای کمتر با معضل بیکاری روبرو هستند و فرصت های بهتری برای اشتغال آن ها فراهم شده است.
دکتر طالبی ادامه داد: همین توجه و فرصت های شغلی مناسب باعث شده تا گرایش افراد به تحصیل در این دانشگاه افزایش یابد به طوری که بر اساس آمار، دانشگاه فنی و حرفه یکی از بالاترین میزان جذب دانشجو را به خود اختصاص داده است.
استاندار یزد با بیان اینکه امیدواریم نیازهای آینده استان و برنامه ریزی برای آن ها در فعالیت های دانشگاه فنی و حرفه ای عینیت پیدا کند، گفت: باید نگاه ویژه ای به نیازهای آینده و بازار اشتغال استان شود.
وی با بیان این که باید الزامات و بستر مناسب برای ایجاد اشتغال در حوزه اقتصاد دانش بنیان که یکی از اولویت های امروز و رویکردهای توسعه استان است، فراهم شود تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای استان می تواند با پرورش نیروهای متخصص در حوزه های مرتبط با اقتصاد دانش بنیاد با این رویکرد همراه و همسو شود.
دکتر طالبی بخش گردشگری را مصادق دیگری در این رابطه ارزیابی کرد و گفت: بخش گردشگری پس از ثبت جهانی یزد به عنوان یکی از رویکردهای مهم و جدی استان مطرح است که دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند در این بخش نیز نقش موثری داشته باشد.
استاندار یزد در پایان تاکید کرد: برنامه ریزی و حرکت در دو بخش مذکور سبب پر رنگ شدن نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در بازار اشتغال آینده استان و گرایش و اقبال بیش از پیش علاقمندان و دانشجویان سطح استان و حتی دیگر استان ها می شود.
شایان ذکر است در پایان این نشست «داوود عندلیب اردکانی» به عنوان رییس جدید دانشگاه فنی و حرفه ای استان معرفی و از خدمات «جواد شاکر اردکانی» رییس سابق این دانشگاه قدردانی شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات