دبير كميسيون قاچاق كالا و ارز استان تاکید کرد:

ضرورت گفتمان سازی و تقويّت عزم ملّي در مبارزه با كالاي قاچاق

دبیر كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان يزد با تاكيد بر اهميت مصرف كالاي داخلي و جلوگيري از رواج كالاي قاچاق گفت: تقويّت عزم ملّي و گفتمان سازی در مبارزه با كالاي قاچاق امری ضروری و از برنامه هاي مورد توجه دولت تدبير و اميد است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، روز دوشنبه 29 آذرماه نشست خبري دبير كميسيون  برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت  بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان با حضور جمعي از خبرنگاران و اهالی رسانۀ استان در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
دبير كميسيون  برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت  بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان در اين نشست خبری بيان كرد: موضوع قاچاق كالا از دغدغه هاي مهم كشور و استان است زيرا رواج اين موضوع ركود اقتصادي، ازدست رفتن فرصت‌هاي شغلي و انباشت كالاي داخلي را به همراه دارد.
«احمد ترحمي» ادامه داد: از سوي مقام معظم رهبري، رؤسای قواي سه گانه و ساير مسئولان همواره مبارزه با قاچاق كالا مورد توجه قرار گرفته است و بر همين مبنا در استان يزد نيز با همدلي و تلاش نيروهاي نظارتي، امنيتي و انتظامي اين موضوع در حال پيگيري جدي مي باشد.
ترحمي گفت: مبارزه با قاچاق كالا امروز در حال تبديل شدن به گفتمان ملي در كشور است و آموزش و اطلاع رساني گسترده اي در اين زمينه براي تمام اقشار جامعه صورت گرفته است تا همراهي همه در اين موضوع جذب شود.
وي تقويت فرهنگ مصرف كالاي داخلي و حركت به سمت توليدات با كيفيت در داخل را  براي جلوگيري از مصرف كالاي قاچاق موثر دانست و بيان كرد : خوشبختانه در توليد بسياري از محصولات در كشور خودكفا و برنامه ها به سمت كيفي نگري سوق داده شده است.
دبير كميسيون  برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت  بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان يزد ادامه داد: استان يزد با توجه به قرار گرفتن در مركز كشور و عبور محورهاي مواصلاتي از شهرستان هاي مختلف استان در شرايط حساسي نسبت به ورود و خروج كالاي قاچاق قرار دارد.
ترحمي افزود: وجود زمين و انبارهاي ارزان قيمت تر نسبت به ساير مناطق كشور نيز از دلايل ديگر حساسيت اين موضوع در استان است زيرا مي تواند زمينه اي براي بارانداز و انبار كردن كالا ايجاد كند.
وي گفت: سطح عرضه كالاي قاچاق به دليل نقش پررنگ اصناف و نيروهاي نظارتي، تعهد بازاريان و مصرف كنندگان در استان نسبت به ساير دلايل عرضه قاچاق كالا مشكلات كمتري را در اين زمينه به وجود مي آورد.


پيگري جدّي كشف و مبارزه با قاچاق كالا در استان يزد


دبير كميسيون  برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت  بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان بيان كرد: در 9 ماهۀ گذشته با همت و پيگيري بخش هاي مختلف درگير با موضوع قاچاق كالا مواردي از قبيل 25 تن كود شيميايي، 600 تن لوازم خانگي، 2هزار و 138 فقره تلفن همراه و وسايل جانبي،  7 هزار و 660 كيلو پوشاك،  77 تن كاشي و سراميك و حجم بالايي سيگار قاچاق كشف و پرونده ها در جريان كار قرار دارد.
ترحمي با اشاره به موارد ديگري از نمونه هاي كشف شده كالاي قاچاق در استان افزود: شناسايي چند شبكه قاچاق كالا در استان يزد از اقدامات ارزشمند در اين حوزه است زيرا كنترل و جلوگيري از فعاليت هاي گسترده را در داخل و خارج استان امكان پذير مي سازد.
وي گفت: يكي از اهداف برنامه جامع مبارزه با قاچاق كالا و ارز در كشور متوقف كردن رشد تا پايان برنامه پنج ساله است و استان يزد در اين زمينه توانسته، نسبت به برنامه كشور پيشتاز باشد.
دبير كميسيون  برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت  بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان بيان كرد: به طور كلي كشفيات صورت گرفته در 8 ماه گذشته منجر به تشكيل 826 پرونده قضايي به ارزش 62 ميليارد تومان شده است.
وي افزود: از مجموع پرونده هاي قضايي در زمينه قاچاق كالا 875 نفر متخلف شناسايي كه 860 نفر مرد و 15 نفر زن هستند و  و 6 باند شبكه اي فعال در زمينه قاچاق كالا نيز در اين حوزه متلاشي شده اند.
ترحمي در پايان سخنان خود گفت: طراحي و راه اندازي سامانۀ ارز، ورود و خروج كالا و تقويت زمينه هاي فرهنگي و اطلاع رساني در ابعاد مختلف مبارزه با كالاي قاچاق و ارز مي تواند زمينۀ هاي كنترلي و مشاركتي  بسيار خوبي در اين زمينه ايجاد كند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات