مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد:

طوفان در استان ‌دو کشته و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت

مديركل مديريت بحران استانداری با اشاره به آخرين وضعيت جوی استان، گفت: وزش شديد طوفان به درختان، مزارع، خودروها و تاسيسات برقی استان ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد كرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "‌محمود شاکری شمسی" مدیرکل مدیریت بحران استانداری ‌اظهار کرد: دراثر طوفان شدیدی که از بعد از ظهر روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه شروع شد و تا نیمه‌های شب و بامداد روز دوشنبه نیز در استان ادامه داشت و سرعت آن در برخی مناطق مانند ابرکوه ۱۲۲ کیلومتر بر ساعت و در دیگر مناطق تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است، متاسفانه ‌دو نفر از راکبین موتورسیکلت در محور بافق- باقرآباد، جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: علاوه بر خسار‌ت های جانی، صدمه های نسبتا سنگینی به شبکه برق، قطعی موقت برق برخی از شهرها و روستاها، واژگونی یک دکل برق فشار قوی، کنده شدن تابلوهای تبلیغاتی، شکسته شدن تیرهای برق و تعداد زیادی از درختان، خسارت به تعداد قابل توجهی از خودروهای شهروندان به دلیل شکستگی درختان، خسارت زیاد ‌به باغداران به ویژه باغ های پسته، زردآلو  و انگور مخصوصاً در شهرستان‌های ابرکوه ، اردکان و خاتم وارد گردید.
مدیرکل مدیریت بحران ‌استان افزود: با عنایت به اینکه بیشترین خسارت ها مربوط به بخش کشاورزی بوده، برآورد اولیه خسارت این طوفان بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است و همچنین تعدادی از گلخانه ها و واحدهای دامی استان نیز از ١٠ تا ٣٠ درصد خسارت دیده اند.
شاکری شمسی در پایان خاطرنشان کرد: جمع‌بندی نهایی این برآوردها و خسارت های ناشی از طوفان، توسط دستگاه های متولی در حال جمع‌آوری است که به محض آماده شدن به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

★عکس: مهدی مهدوی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات