استاندار یزد در نشست مشترک با دهیاران برگزیده استان عنوان کرد:

ظرفیت های بالای روستاهای استان برای تبدیل به کانون های ایجاد اشتغال

استاندار یزد با اشاره به ظرفیت‌های سرشار روستاهای استان برای ایجاد اشتغال عنوان کرد: با انجام اقداماتی می‌توان روستاهای استان را به کانون ایجاد اشتغال تبدیل کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست مشترک با دهیاران برگزیده استان که به مناسبت هفته شهرداری ها و دهیاری ها و به منظور تجلیل از دهیاران و هم اندیشی در خصوص راهکارهای توسعه روستایی استان، در سالن حمیدیای استانداری برگزار شد، با بیان اینکه  15 درصد جمعیت استان را اهالی روستاها تشکیل می‌دهند، افزود: با اینحال دامنه اثر گذاری آنها فراتر از این میزان است و در همین راستا توجه استان به روستاها بیشتر از سهم جمعیتی آنها  بوده و با توجه به خدمات زیادی که روستاها به استان ارائه می‌کنند در صدد هستیم تسهیلات بیشتری را برای آنها فراهم کنیم.
وی نقش دهیاران برای توسعه روستاها را برجسته خواند و افزود: جایگاه دهیاران روز به روز ارتقا می یابد و از همین جهت هست که شاهد توجه بیشتر به  فعالیت دهیاری ها نسبت به گذشته هستیم.
وی با اشاره به تقویت پرداختن به مسائل دهیاری ها و توجه به دهیاران در بدنه دولت، تصریح کرد: موضوع استخدام دهیاران و همچنین انتخاب بخشداران از بین دهیاران استان، در وزارت کشور مطرح شده است.
استاندار تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های سرشار روستاهای استان، با انجام اقداماتی می‌توان آنها را به کانون ایجاد اشتغال تبدیل کرد.
دکتر طالبی با بیان اینکه روستاهای استان از ظرفیت های بالایی برای بهره گیری در راستای ایجاد اشتغال حوزه گردشگری برخوردار هستند، افزود: در همین راستا هنر استفاده از این ظرفیت ها و همچنین خلق فرصت های گردشگری در دستور کار دهیاران قرار گیرد.
استاندار با بیان اینکه تقویت کشاورزی روستاها و بهسازی و مرمت قنوات باید در اولویت دهیاری ها قرار گیرد، عنوان کرد: دهیاران در زمینه جذب سرمایه گذار، خیرین و جلب مشارکت های مردمی برای انجام پروژه ها، اهتمام لازم را داشته باشند.
استاندار گفت: دفتر امور روستایی، جمع بندی مناسبی از پروژه ها و طرح های موفق روستایی استان را داشته باشد تا تجارب دهیاران موفق در اختیار دیگر دهیاران قرار گرفته و الگویی برای آنها باشد.
وی در انتها خاطر نشان کرد: ادغام روستاها موجب ایجاد هسته های قدرتمند روستایی شده و به توسعه این مناطق کمک می‌کند و این موضوع می‌تواند با رضایت اهالی روستاها دنبال شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات