استاندار یزد تاکید کرد :

ظرفیت های شهرستان های استان؛ فراتر از چالش ها و مشکلات موجود

استاندار یزد با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در شهرستان های استان وجود دارد، عنوان کرد: این ظرفیت ها فراتر از چالش ها و مشکلات موجود هستند و فرمانداران بهره گیری حداکثری از این ظرفيت ها را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و اجرای طرح مسکن ملی را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست مشترک با نماینده مردم شهرستان های بافق، بهاباد، مهریز ، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین این شهرستان ها که با حضور  مدیران دستگاه های اجرایی استان، به منظور بررسی مسائل این شهرستان ها، در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه علی رغم مشکلات و موانع موجود، ظرفیت های خوبی در شهرستان های استان وجود دارد، عنوان کرد: فرمانداران بهره گیری حداکثری از این ظرفيت ها را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و اجرای طرح مسکن ملی را در دستور کار خود قرار دهند.
 دکتر طالبی ایجاد شهرک های خصوصی در شهرستان ها را یکی از راهکارهای توسعه دانست و افزود: فرمانداران، سرمایه گذارانی را برای ایجاد شهرک های خصوصی در شهرستان ها شناسایی و اقدامات و همراهی های لازم در این خصوص را صورت دهند.
وی افزود: ایجاد شهرک های گلخانه ای و دام‌پروری نیز ظرفیت خوبی برای توسعه شهرستان ها است.
 استاندار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای سهولت سرمایه گذاری در استان، عنوان کرد : صدور مجوز های بی نامی اقدامی در همین راستا بوده است که این مجوز ها روند سرمایه گذاری در شهرستان ها را مشخص کرده و سرعت اجرای سرمایه گذاری را افزایش می‌دهد.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهادهای عام المنفعه و نقش آنها در توسعه مناطق محروم، گفت: باید از ظرفیت بنیاد های عام المنفعه ای همچون بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، بنیاد علوی و... برای توسعه مناطق محروم استان بهره گرفته شود.
استاندار افزود: طی ماه های اخیر ارتباطات و تعاملات خوبی با این بنیادها شکل گرفته و فرمانداران باید حداکثر استفاده از این تعامل را داشته باشند.
 دکتر طالبی در انتها با تاکید بر لزوم بهره گیری حداکثری از اعتبارات ملی برای توسعه شهرستان ها و همچنین استفاده از پتانسیل نمایندگان استان در مجلس، عنوان کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی، از سهم ملی در قالب اعتبارات گلوبال (عمومی) استفاده کنند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات