ظرفیت های فرهنگی سرشار یزدی ها در پرداختن به مسائل حوزه کودک

استاندار یزد با اشاره به جایگاه مهم استان در احترام به حقوق کودکان و قابلیت ها و ظرفیت های یزد در این حوزه تصریح کرد: این جایگاه ویژه نشات گرفته از فرهنگ غنی مردمان این خطه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، دکتر طالبی در مراسم آغاز به کار نهمین کنفرانس مدرسه فصلی حقوق کودک در یزد که به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، رئیس کل دادگستری استان و حضور ویدیو کنفرانسی آیت الله محقق داماد، رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در ایران و صدها فعال و کنشگر حوزه حمایت از حقوق کودکان  برگزار شد، گفت: استان یزد از بدو آغاز فعالیت کمیسیون ملی حقوق کودک در کشور، از جمله استان های همراه و همگام با برنامه های وزارت دادگستری در ابعاد مختلف بوده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه نگاه ویژه و مثبت معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری به استان یزد موجب انجام کارهای ارزشمندی در طول سال های اخیر شده است.
دکترطالبی به برنامه های تدوین شده برای کنفرانس مدرسه فصلی حقوق کودک اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه های این کنفرانس در راستای ارتقاء سطح حقوق کودکان و  معطوف کردن توجه افراد به لزوم رعایت حقوق آن ها اجرا می شود.
استاندار یزد در ادامه با اشاره به جایگاه استان یزد در احترام به حقوق کودکان و قابلیت ها و ظرفیت های یزد در پرداختن به این مهم تصریح کرد: این جایگاه ویژه نشات گرفته از فرهنگ غنی مردمان این خطه است.
وی افزود: فرهنگ های مدارا، هم زیستی و توجه به ابعاد مختلف زندگی، ریشه در وجود مردم استان یزد دارد.
وی با بیان اینکه استان یزد از پیشینه غنی فرهنگی و اجتماعی برخوردار است گفت: این پیشینه غنی، برآمده از فرهنگ ایرانی و اسلامی بوده و در هر دو فرهنگ، توجه به حقوق کودکان، جایگاه ارزشمند و والایی دارد.
دکترطالبی با بیان اینکه مدرسه حقوق کودک برنامه منسجمی را برای همه دستگاه ها و بخش هایی که به نوعی درگیر حقوق کودک هستند، تدوین می کند افزود: نقش مدرسه حقوق کودک به دلیل ارائه آموزش به کسانی که به صورت مستقیم با کودکان ارتباط دارند، بسیار حائز اهمیت است .
استاندار یزد تصریح کرد: نقاط مشترک و مفاهیم ارزشمند آموزش ها در حوزه حقوق کودک، باید به عنوان یک سیاست گذاری مشترک ، شناسایی و استخراج شوند تا در برنامه ها و فعالیت های دستگاه های مرتبط با امور کودکان مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.
وی در ادامه کودکان را سرمایه های ملی هر جامعه ای دانست و تاکید کرد: توجه به ابعاد آموزشی و تربیتی کودکان، احترام به حقوق کودکان و سرمایه گذاری بر روی تربیت آنان، ضامن پرورش نسلی سالم و منشاء خیر و خدمت برای آینده کشور است.
استاندار یزد با بیان اینکه باید نگاه ویژه ای بر برنامه های حوزه کودک حاکم شود، خاطرنشان کرد: جای خردسندی دارد این مهم در برنامه های دادگستری، دستگاه قضایی و ادارات کل دادگستری های استان ها در اولویت قرار گرفته و پیگیری می شوند.
وی در پایان با اشاره به مسئولیت ها و تکالیفی که در این حوزه از سوی وزارت کشور بر عهده استانداری ها  گذاشته شده است بر پیگیری مجدانه دفاتر امور بانوان و خانواده در تحقق این اهداف و برنامه ها  تاکید کرد.
شایان ذکر است نهمین کنفرانس مدرسه فصلی حقوق کودک یزد به مدت دو روز و با حضور مجازی بیش از هزار نفر از فعالان و کنشگران حقوق کودک در یزد برگزار شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات