استاندار یزد در نشست قرارگاه مواسات و همدلی مومنانه عنوان کرد:

غلبه بر بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن جز با مشارکت مردم مقدور نیست

استاندار یزد با اشاره به همراهی خوب مردم برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا عنوان کرد: غلبه بر این بیماری و مشکلات ناشی از آن جز با مشارکت مردم مقدور نبوده و با همدلی و یکپارچگی می توانیم جلوی تبعات این بیماری بایستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمد علی طالبی" در نشست قرارگاه مواسات و همدلی مومنانه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان یزد و دیگر مسئولین استان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، با بیان اینکه استان یزد پس از شیوع کرونا در کشور  از جمله اولین استان هایی بود که در زمینه مشارکت های مردمی ورود پیدا کرد، افزود: استان  در زمینه حجم کمک های خیری، جزو رتبه های اول کشور بوده است.
وی با بیان اینکه کرونا برخی ضرورت ها را نسبت به گذشته بهتر نشان داد، عنوان کرد: یکی از این ضرورت ها، لزوم برخورداری از بانک اطلاعاتی جامع و مشترک برای کمک به نیازمندان بود.
استاندار با اشاره به طرح مواسات مومنانه و نقش آن در گسترش خدمات خیریه و تامین معیشت اقشار آسیب پذیر عنوان کرد: پس از محوریت یافتن نماینده محترم ولی فقیه برای ساماندهی کمک های خیرخواهانه در قالب طرح مواسات مومنانه، سایر ساختارهای موجود برای جلب مشارکت مردم را در خدمت این طرح قرار دادیم.
دکتر طالبی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و لزوم توجه به معیشت اقشار آسیب پذیر، تاکید کرد: پس از عبور از بیماری کرونا، توجه به معیشت مردم باید در فعالیت دستگاه های دولتی و نهاد های خیریه استمرار داشته باشد.
استاندار با تاکید بر لزوم متمرکز بودن ارائه کمک های خیری بر اساس بانک اطلاعاتی مشترک، گفت: با اینحال باید فضا را برای فعالیت‌های خیرین در قالب ها و مجموعه های مختلف نیز فراهم کنیم تا تمام ظرفیت های خیری پا به میدان بگذارند.
وی با بیان اینکه در زمینه مدیریت بیماری کرونا جزو استان های موفق کشور هستیم، افزود: این در حالی است که با توجه به موقعیت خاص استان و مراودات به مراکز شیوع بیماری و نیز حضور گردشگران و اتباع در یزد، جزو آسیب پذیر ترین استان های کشور  بوده ایم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات