استاندار یزد مطرح کرد :

فارغ التحصیلان دانشگاه ها باید صاحب ایده و منشا آفرینش باشند

استاندار یزد چهارشنبه شب 23 تیرماه در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشکده های فنی حضرت امام علی (ع) ، حضرت رقیه (س) و آيت الله شهيد صدوقي (ره) یزد گفت : امتیاز و ارزش به کاردانی و کارآمدی داده می شود و دانشجویان باید بر اصول اندیشه، پژوهش و جستجوگری به جامعه وارد شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مراسم تکریم و معارفه روسای دانشکده های فنی آيت الله شهید صدوقی (ره)، حضرت امام علی (ع) و حضرت رقیه (س) یزد با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري و رئیس دانشگاه هاي فنی و حرفه اي کشور در سالن شهید عباسپور يزد برگزار شد.
"سیدمحمد میرمحمدی" در این مراسم  با تاکید بر اهمیت  مهارت و جستجوگری در دانشگاه ها اظهار داشت : ما وقتی به این فکر می کنیم كه در ارتباط با مباحث دانشگاهی چه مشکلاتی داریم در محور اول به اين نتيجه مي رسيم كه مدرک گرایی به صورت فرهنگ غلط در آمده است و وقتی مدرک ملاک قرار گیرد، افراد فقط این قضیه را دنبال می کنند و برای همین ما امروز با فارغ التحصیلان زیاد جوياي كار روبه رو هستیم.
وی ادامه داد: دانشگاه ها باید اندیشه محور ، پژوهش محور و دانش محور باشند و فردی که در عرصه علم و دانش قدم می گذارد، باید با فردی که از این نعمت محروم است متفاوت باشد و با انگیزه تر عمل کند.
استاندار یزد افزود: در محور دوم مهم در دانشگاه ها متون درسی است که جنبه يكنواخت پیدا کرده و ما به تناسب شرایط و نیازهایی که وجود دارد باید اين متون را را اصلاح كنيم و تغییر دهیم تا از فضاهای علمی جهان عقب نمانیم.
میر محمدی تصریح کرد : محور سوم اهمیت کار و دانش در کنار یکدیگر است زیرا وقتی این دو موضوع در کنار یکدیگر قرار گیرند،افراد با هر مانعی که برخورد کنند ،تلاش می کنند آن را کنار گذاشته و حل کنند.
وی اظهار داشت : خوشبختانه رویکردی به وجود آمده که آشنایی  با ابزار کار و دانش را در دانشگاه های فنی و حرفه ای به خوبي فراهم ساخته است، اما ضروری است برای دوره های کسب مهارت و کارگاه های عملی برنامه ریزی جدی تری با توجه به نیاز بازار انجام شود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات