استاندار یزد تاکید کرد:

قانون و عمل به آن در همه جا اساس نظم اجتماعی است

استاندار یزد شنبه شب 11 دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به اتفاقات رخ داده در نماز جمعۀ سوم دی گفت: قانون و عمل به آن در همه جا اساس نظم اجتماعی است و آنچه در نماز جمعۀ هفتۀ قبل اتفاق افتاد بسیار دور از شأن مردم متدّین، اخلاق مدار، شریف و عزیز استان یزد بود.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، «سیدمحمد میرمحمدی» در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز یزد مبنی بر اینکه با توجه به اهمیت قانون، ضرورت قانون مداری و پرهیز از قانون گریزی رفتار ساختار شکنانۀ عده ای در نماز جمعۀ هفته قبل را چگونه ارزیابی می کنید؟ ، بیان کرد: همۀ تاکید ما بر روی قانون و اهمیت آن است و بحث قانون در همه جا اساس نظم اجتماعی است، آنچه در نماز جمعۀ هفتۀ قبل اتفاق افتاد باید گفت بسیار دور از شأن مردم شریف و عزیز استان یزد بود.
وی ادامه داد: مردم استان یزد به مردمی متدّین، شریف، اخلاق‌مدار و مهمان‌نواز مشهور هستند، بنابراین این اقدام که توسط عدۀ محدودی صورت گرفت بسیار باعث تأسف مردم شد.
میرمحمدی یادآور شد: من در روزهای گذشته در چند مسجد که برای مجالس شرکت کرده بودم وقتی از مجلس بیرون آمدم مردمی که آمده بودند با من صحبت کردند، اظهار می‌کردند: این رفتارها ربطی به مردم یزد ندارد و این حرکتها در ارتباط با افرادی خاص و گروهی خاص است که امیدواریم با برخورد شایسته و مؤثر شاهد باشیم که همه از این برخورد قانونی درس می‌گیرند و از تکرار آن پیشگیری خواهد شد.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: بدون تردید حیثیّت و عزّت مردم ما با این اقدامات لکه‌دار نخواهد شد و امیدواریم مسئولان ذیربط، ادارات  و واحدهای امنیتی و انتظامی و به‌ویژه دادگستری استان بتوانند در این ارتباط به نحوی عمل کنند که درسی برای همۀ افرادی که اینگونه فکر می‌کنند و دست به چنین اقداماتی می‌زنند، باشد.
وی افزود: لازم است این افراد برای همیشه به خاطر داشته باشند که باید حرمت مردم در همه جا به‌ویژه در محل مصلّی و نمازجمعه،آن هم با حضور مقامهای رسمی کشور (معاون پارلمانی رئیس جمهوری و هیئت همراه) و در محضر نمایندۀ محترم ولی‌فقیه در استان و امام جمعۀ محترم یزد و مردم عزیزمان حفظ شود.
میرمحمدی گفت: چنین رفتارهایی بسیار جای تأسف دارد و امیدوارم خود این آقایان هم درس بگیرند و عبرتی باشد که از این پس عقلانی عمل کنند، تحت تأثیر احساسات و عوامل مغرض قرار نگیرند و رفتارهائی از خود نشان دهند که شایستۀ ویژگی های انسانی است.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: خداوند متعال به مردم عزیزمان توفیق دهد که شاهد حضور گسترده‌شان در نماز جمعه‌ و همۀ صحنه‌ها باشیم و بتوانیم خدمتی شایسته به مردم خوب، همراه و شریفمان داشته باشیم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات