قرار گرفتن جزو ۵ استان برتر کشور در صادرات به اوراسیا، چشم انداز استان تا پایان سال ۱۴۰۰

استاندار یزد عنوان کرد: چشم انداز یزد، قرار گرفتن جزو ۵ استان اول کشور در زمینه صادرات به منطقه اوراسیا تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که به منظور معرفی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و توانمندی های صادراتی در بخش های صنعت، کشاورزی و نیز بیان مشکلات صادرات در این حوزه ها برگزار شد، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در زمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری یزد با منطقه اوراسیا، گفت: در این راستا  دبیرخانه ای به منظور توسعه و پیشبرد روابط در استان تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه مباحث مربوط به همکاری و تقویت روابط اقتصادی با کشورهای منطقه اوراسیا باید با جدیت دنبال شود، بر مشارکت فعالانه دستگاه های مختلف استان در این زمینه تاکید کرد و افزود: دستگاه های دولتی استان مساعدت و تعامل لازم را با بخش خصوصی استان برای توسعه صادرات به اوراسیا داشته باشند.
دکتر طالبی ادامه داد: حوزه معاونت سیاسی و امنیتی استان، موضوع خواهر خواندگی با یکی از شهرهای روسیه یا دیگر شهرهای کشورهای عضو اوراسیا را دنبال کند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری نیز به صورت ویژه برای برقراری ارتباط گردشگری با منطقه اوراسیا اقدام و برنامه های پیشنهادی را تدوین کند.
وی تاکید کرد: تمامی دستگاه هایی که به نوعی مرتبط با مباحث صادرات هستند نیز طی دو هفته آینده برنامه و پیشنهادات خود را در این رابطه ، تدوین و اعلام کنند.
دکترطالبی تصریح کرد: چشم انداز یزد، قرار گرفتن جزو ۵ استان اول کشور در زمینه صادرات به منطقه اوراسیا تا پایان سال ۱۴۰۰ است.
وی همچنین جلسات شورای گفتگو را ظرفیت خوبی برای پرداختن به مباحث مربوط به برقراری و توسعه ارتباط با کشورهای منطقه اوراسیا  دانست و گفت: برگزاری یک دوره آموزشی برای تجار، تولید کنندگان و صادرکنندگان و نیز اعزام هیئت هایی برای آشنایی بیشتر با ظرفیت های صادراتی کشورهای اوراسیا میتواند به تحقف این مهم کمک شایانی نماید.
دکترطالبی در پایان اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به عنوان دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی جمع بندی مناسبی از برنامه های پیشنهادات مطرح شده داشته و آن را به صورت ماهانه به عنوان مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه دهد.
شایان ذکر است این نشست با حضور دستیار وزیر نیرو در امور اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کمیسیون  دائمی همکاری های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران استان و نمایندگان بخش خصوصی در سالن کوثر استانداری برگزار شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات