به گزارش روابط عمومي استانداري يزد"غلامحسين دشتي" روز چهارشنبه  در ابتداي اين نشست موضوع قاچاق را تهديدي جدي براي امنيت، اقتصاد و فرهنگ هر كشور و جامعه اي دانست.
وي ضمن تشكر از خدمات كميته هاي شهرستاني مبارزه با قاچاق كالا و ارز، اخلال در امنيت شغلي را يكي از اثرات منفي قاچاق در جامعه برشمرد.
معاون سياسي امنيتي استاندار يزد با بيان اينكه عدالت خداوند مانع موفقيت قاچاقچيان خواهد شد، بر اهميت مبارزه با قاچاقچيان تاكيد كرد.
وي با اشاره به كاهش قاچاق كالا و ارز گفت: مهمترين دليل كاهش اين پديده شوم فعاليت مناسب كميته هاي مبارزه با قاچاق در شهرستانهاي استان مي باشد.
دشتي در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد:  ورود هر نوع كالاي قاچاق به استان بدليل كوتاهي مسئولين، عقوبت اخروي براي مسئولين مربوطه در پيش خواهد داشت.
وي در ادامه توجه  به دستورالعملهاي ابلاغي در راستاي گسترش كمي و كيفي فعاليت كميته ها ضروري دانست.
در ادامه اين نشست مدير كل امنيتي و انتظامي استانداري و جانشين ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان، اهداف برگزاري اين كارگاه را تشريح كرد.
وي همچنين گزارشي از اقدامات كميته هاي شهرستاني در شش ماهه اول سال 91 ارائه كرد و شهرستانهاي يزد، مهريز و ابركوه را به عنوان شهرستانهاي برتر در امر مبارزه با قاچاق كالا و ارز برشمرد.