به گزارش روابط عمومي استانداري يزد؛ " محمد رضا فلاح زاده " روز شنبه در اين جلسه ، ضمن قدرداني از فعاليتهاي بخش خصوصي و تشكل هاي توليدي و تجاري، رشد صادرات استان را نتيجه تلاش زحمتكشان اين عرصه و نشانه برنامه ريزي و سخت كوشي فعالان  عرصه صادرات و توليد دانست.
استاندار يزد ضمن اشاره به اهميت بندر خشك در توسعه صادرات استان، افزود: بهره برداري از اين بندر ضمن تسريع در صادرات استان، مي تواند اشتغال بسياري را به دنبال داشته باشد.
احداث نمايشگاه بين المللي استان يكي ديگر از مواردي است كه عالي ترين مقام اجرايي استان  به آن پرداخت .
وي همچنين از در حال ساخت بودن سكوي بارگيري راه آهن خبر داد و خواستار  مطالعه در خصوص سفر خارجي هياتي از استان به كشورهاي روسيه و برزيل شد.
معاون برنامه ريزي استاندار نيز در اين جلسه گفت: پيشنهادات و نظرات اعضا در اين جلسه راهگشاي ما براي رسيدن به اهداف پيش رو در خصوص توسعه صادرات استان است.
" محمد رضا بابايي " با اشاره به ظرفيتهاي بي شمار استان در زمينه صادرات، خواستار استفاده بهينه از تمامي ظرفيت ها  شد.
مدير كل  صنعت، معدن و تجارت استان نيز در اين جلسه از رشد 39 درصدي صادرات از لحاظ وزني و رشد 32 درصدي از لحاظ ارزشي در سال 90  نسبت به مدت مشابه سال 89 خبر داد.
" محمد مهدي زارع" گفت: كاشي، كابل مخابراتي، قير و نفت جامد، پسته، موليبدن، تابلو برق و .. به ترتيب بيشرين ميزان صادرات استان را به خود اختصاص داده اند.
 وي عمده كشورهاي هدف صادرات استان  يزد  را عراق، سوريه، پاكستان، افغانستان، ايتاليا، هلند، روسيه، بلژيك، آلمان و ...  اعلام كرد.
 تحليل صادرات استان، ارائه آمار گمرك و بخش خصوصي در خصوص صادرات از ديگر برنامه هاي اين جلسه بود.
 در اين جلسه در زمينه مسائل مطرح شده  بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصميمات لازم اتخاذ شد.