به گزارش روابط عمومي استانداري يزد؛ آيت الله " محمد رضا ناصري " روز پنج شنبه در اين مراسم كه در محل سالن تربيت معلم شهيد پاكنژاد برگزار شد، رشد علمي كشور را بسيار مطلوب ارزيابي كرد و عظمت هر جامعه را وابسته به رشد علمي آن كشور دانست.
نماينده ولي فقيه در استان تاكيد مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در خصوص توليد علم را يادآور شد و افزود: استقلال در عرصه فعلي جهاني، بسته به دارا بودن علم مكفي است.
آيت الله ناصري حركت در مسير فطرت و داشتن هدف در زندگي را دو اصل مهم در زندگي بشري بيان و خاطر نشان كرد: خداوند متعال هدف عالي در زندگي انسان را رسيدن به كمال تعيين كرده است.
امام جمعه يزد در بخش دوم سخنان خود، خواستار زنده نگه داشتن نام استان يزد به عنوان استاني عالم پرور و نخبه خيز شد.
استاندار يزد نيز در اين مراسم تحصيل علم در راستاي رضاي خدا را علم اديان دانست و اظهار داشت: بر اساس احاديث علما از شهيدان -با داشتن آن جايگاه رفيع- از مقام بالاتري برخوردارند..
" محمد رضا فلاح زاده " به تشريح مقام عالم از ديدگاه خداوند متعال، نبي مكرم اسلام (ص) و ائمه اطهار معصومين (ص) پرداخت.
وي در بخش دوم سخنان خود، كار فرهنگي، امنيت، زير ساخت، توليد و توزيع را اساس پيشرفت كشور دانست و اصول توسعه را آموزش همراه با تزكيه، خودشناسي و خدا شناسي اعلام كرد.
اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و توجه به قرآن و فرهنگ غني اهل بيت از ديگر موارد تاكيد شده توسط عالي ترين مقام اجرايي استان بود.
مدير كل آموزش و پرورش استان نيز در اين مراسم با اشاره به قبولي 68 درصدي شركت كنندگان كنكور سال 90 استان، از رشد 3 درصدي نسبت به سال گذشته خبر داد.
" رحيمي نژاد" همچنين اختلاف امتياز استان يزد نسبت به رتبه دوم  را خاطر نشان ساخت و تاكيد رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي ( مدظله العالي ) در خصوص الگو بودن يزد براي ساير استان ها را يادآور شد.
استان يزد در كنكور سراسري 18 سال پيش تا كنون به صورت پياپي حائز رتبه اول كشور شده است.