مراکز تجمعی موظفند برای تامین اقلام غذایی خود از تولیدات استان استفاده کنند

استاندار با اشاره به لزوم حمایت از تولیدات داخل استان در مراکز مختلف عنوان کرد: مراکز تجمعی ( مراکزی همچون پادگان ها، دانشگاه ها و فروشگاه های زنجیره ای) برای تامین اقلام غذایی خود (همچون تولیدات دامی) از تولیدات داخل استان استفاده کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در کارگروه تنظیم بازار استان یزد که با حضور اعضا در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه یزد پایینترین قیمت در بسیاری از اقلام در بین استان های کشور را دارد، عنوان کرد این در حالی است که در برخی گزارش های آماری استان یزد جزو استان های با نرخ تورم بالااست و باید این تناقض حل شده و ریشه های آن مشخص شود.
وی با بیان اینکه پیشنهاد قیمت گذاری منطقه ای برای اقلام مختلف را به مرکز ارائه کرده ایم، افزود: اهمیت این شکل از قیمت گذاری در این است که امکان نظارت بهتر را فراهم خواهد کرد و موجب هماهنگی مناسبی بین استان ها می‌شود.
دکتر طالبی با اشاره به لزوم حمایت از تولیدات داخل استان در مراکز مختلف عنوان کرد:  مراکز تجمعی ( مراکزی همچون پادگان ها، دانشگاه ها و فروشگاه های زنجیره ای) برای تامین اقلام غذایی خود (همچون تولیدات دامی) از تولیدات داخل استان استفاده کنند.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای تامین نهاده های دامی و مشکلاتی که در این زمینه در استان وجود دارد مکاتبات و پیگیری هایی داشته ایم، افزود: این پیگیری ها به منظور افزایش ذخایر و ظرفیت انبارهای استان و رفع مشکلات ارزی واردات این نهاده ها بوده و این موضوعات را به صورت مستقیم از مقامات کشوری پیگیری خواهیم کرد.
وی در انتها با اشاره به لزوم افزایش بهره وری صنعت آجر استان عنوان کرد: باید صنعت آجر استان به سمتی رود که از طرفی کمترین آسیب به محیط زیست و منابع آب و خاک وارد شود و از طرفی شاهد بازدهی مناسب اقتصادی این صنعت باشیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات