استاندار یزد در شورای اداری استان:

مردم یزد الگوی مدیریت مصرف آب در کشور هستند

استاندار یزد پیش از ظهر پنج شنبه دوم دی ماه در شورای اداری استان گفت: مردم استان یزد قدر آب را به خوبی می‌دانند و می‌شناسند و با صرفه‌جویی که در مصرف این نعمت الهی دارند، الگوی مدیریت مصرف آب در کشور هستند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، پیش از ظهار پنج‌شنبه دوم دی ماه معاون پارلمانی رئیس جمهوری و هیئت همراه، استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری، نمایندۀ مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، جمعی از فرمانداران، مشاوران استاندار و اعضای شورای اداری استان در سالن اجتماعات شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه با تأکید بر اینکه مسئله اصلی استان یزد، مسئله آب است بیان کرد: تأمین آب شرب از ضرورت‌های هر جامعه ای است و حیات استان یزد به آب بستگی دارد.
«سیدمحمد میرمحمدی» به مشکلات کم‌آبی استان یزد و تشدید آن با خشکسالی‌های پی‌درپی سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت مصرف آب را از اولویت‌های اصلی در حوزه آب قرار داده‌ایم و توسعه سطح زیر کشت در بخش کشاورزی در استان یزد ممنوع شده است.
وی افزود: تغییر الگوی سطح کشت را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم و اکنون استان به سمت کشت گلخانه‌ای و کم آبخواه به جای کشت‌های پرآبخواه گام برداشته است.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به تأمین آب آشامیدنی سالم برای مردم داشته و دارد و تأمین آب شرب را از اولویت‌های اصلی خود قرار داده است.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود به هشت محور توسعه استان اشاره کرد و گفت: تأمین آب شرب و مدیریت مصرف آب کشاورزی، بهره‌برداری علمی از معادن و توسعه صنایع های‌تک و کم‌آب‌خواه، توسعۀ گردشگری، توسعۀ فرهنگ و هنر، توسعۀ کیفی مراکز علمی و پارک‌‌های علم و فناوری، بهداشت و درمان، منابع طبیعی و محیط زیست و انرژی به‌ویژه انرژی خورشیدی این هشت محور را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: استان یزد از نظر بافت تاریخی منحصر به فرد و دارای جاذبه‌های کم‌نظیر طبیعی و تاریخی می‌باشد و با اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، تعداد گردشگران خارجی استان از 12هزار نفر گردشگر در سال 91 به بیش از صدهزار نفر گردشگر رسیده است.
استاندار یزد با اشاره به حوزه‌های فرهنگ افزود: در دولت یازدهم اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است و دارالعباده و دارالعلم بودن استان یزد ریشه در فرهنگ غنی و اصیل این مردم دارد و اگر بتوانیم در تمام محلات کانون‌های فرهنگی داشته باشیم، این فرهنگ اصیل را حفظ و صیانت کرده‌ایم.
میرمحمدی به تشریح مهمترین فعالیت‌های انجام شده در سال‌های اخیر در استان یزد پرداخت و گفت: اهم این فعالیت‌ها و اقدامات که توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف استان انجام شده است در کتاب ارمغان تدبیر یک گردآوری شده و در اختیار مدیران، مسئولان، رسانه‌ها و مردم قرار گرفته است.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان در پایان سخنان خود توفیقات استان یزد در حوزه‌های مختلف را ناشی از تعامل، همدلی، همگرایی و ایثار مدیران استان دانست و اظهار امیدواری کرد: این روحیۀ همکاری در استان تداوم داشته باشد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات