استاندار یزد:

مشوق‌های مناسبی برای تسهیل در امر ازدواج فراهم شود

استاندار یزد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در بحث اشتغال و مسکن مشوق‌های لازم را جهت تسهیل و ترغیب جوانان به ازدواج فراهم کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،"محمدعلی طالبی" در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد  که روز چهارشنبه 9 مرداد در سالن حمیدیا و با حضور  "‌فخرالسادات خامسی هامانه" مدیرکل ‌دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری،" آزاد معلم" مشاور جوان استاندار و دیگر اعضا برگزار شد با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در رابطه با مسئله ازدواج جوانان گفت: علیرغم ذهنیت‌هایی که به خاطر رشد آمار طلاق در چند سال گذشته در استان ایجاد شده و نشان دهنده این است که در کشور بیشترین رشد  را در بحث طلاق داشته‌ایم و نگرانی های ایجاد شده ولی به لحاظ آمار کلی طلاق دارای جایگاه بدی در کشور نیستیم، هرچند باید برای رسیدن به وضعیت بهتر تلاش کنیم.
"طالبی" همچنین با تاکید بر ایجاد مشوق‌های جدید در بحث ازدواج، اظهار داشت: یکی از کارهایی که باید انجام شود این است که مخاطب شناسی مناسبی در مسئله ازدواج داشته باشیم.
استاندار یزد در همین رابطه تصریح کرد: راحت‌ترین کار تمرکز روی کارمندان ادارات و دستگاه‌های دولتی است، در حالی که جامعه اصلی مخاطب ما مردم کوچه و بازار هستند که به احتمال زیاد با مشکلات و مسائل زیادی روبرو هستند و ازدواج عملا برای آنها یا فرزندانشان چندان آسان نیست.
وی با بیان  لزوم ایجاد مشوق‌های مختلف جهت ترویج امر ازدواج، گفت: از جمله این مشوق‌ها در اختیار قراردادن فرصت‌های شغلی به نیروهای متاهل و اعطای وام اشتغال برای افراد است.
استاندار یزد با اشاره به بحث مسکن بعنوان  یکی دیگر از مشکلات مرتبط با ازدواج اعلام کرد: با توجه به برنامه‌های پیش روی دولت در این حوزه، میتواند مشوق بسیار خوبی برای  حرکت جوانان به سمت ازدواج باشد.
"طالبی "کاهش هزینه‌های ازدواج را ضروری دانست و گفت: کارهایی که در مرکز شفا( شبکه فعالین ازدواج) انجام شده‌ باید در کل استان یزد وجود انجام شود و با مجموعه‌ای از سیاست‌های تشویقی، زمینه رفع مشکلات ازدواج در استان فراهم شود.
استاندار یزد همچنین با بیان لزوم بررسی و برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال و مسکن، اعلام کرد: امیدواریم بتوانیم طرح‌های قابل اجرا و مناسبی ارائه و نسبت به اجرای آن در استان اقدام کنیم.
وی برگزاری نمایشگاه ازدواج در استان را دارای اهمیت بسیار بالایی دانست و تاکید کرد: این نمایشگاه توانایی افزایش توجه عمومی نسبت به ازدواج را دارد و به همین دلیل بر همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی در برگزاری این نمایشگاه تاکید دارم.
"طالبی" همچنین گفت: بحث ازدواج موضوعی نیست که مربوط به یک اداره باشد و لازم است که همه ادارات نسبت به برگزاری آن اقدامات لازم را به عمل آورند، همچنین انتظار می‌رود که همه دستگاه‌ها نسبت به این موضوع توجه ویژه و لازم را داشته باشند.
استاندار یزد در رابطه با ویژگی نمایشگاه ازدواج گفت: این نمایشگاه به لحاظ محتوایی باید دارای جذابیت بالایی باشد و علاوه بر آن برنامه‌های جنبی آموزشی و هنری در آن دیده شود تا میزان استقبال مردم افزایش یابد.
"طالبی" در پایان سخنان خود نسبت به آمار عملکرد موسسه شفا(شبکه فعالین ازدواج) و بحث‌های بوجود آمده گفت: در این آمار نمی‌توان تشکیک کرد اما باید در نظر داشت کسانی که در موسسه شفا حاضر می‌شوند را نمی توانیم به عنوان نمونه همه جامعه محسوب کنیم ولی در مجموع کارهای صورت گرفته در این موسسه بسیار ارزشمند است.


★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات