به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "سردار محمد جواد اسدی" در مراسم گرامیداشت واقعه 5 اردیبهشت صحرای طبس و شکست مفتضحانه آمریکای جنایت کار در برابر قدرت الهی که با حضور استاندار و مسئولان ارشد استان و شهرستان طبس در محل مسجد شکر برگزار شد، با اشاره به عظمت و بزرگی حضرت امام خمینی (ره) و بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران توسط ایشان گفت: عزت، شرف، عظمت و حیثیت ایران از برکت وجود و حركت امام خمینی(ره)، این مرد الهی است.
وی در خصوص توجه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبری ایشان در زمان کنونی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) کشتی انقلاب را به سمت ساحل نجات و رستگاری هدایت می کند.
معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیاء در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صحرای طبس محل وقوع معجزه قرن است و خداوند متعال در اوج بی اطلاعی مردم و مسئولان، این کشور را از شر دشمنان دور ساخت.
وی افزود: باید معجزه صحرای طبس را در سراسر کره زمین به معرض نمایش گذاشت تا جهانیان بدانند که علی رغم تمرینات وسیع و گسترده و برنامه ریزی های دشمن برای نابودی ایران اسلامی خداوند متعال با مامور ساختن شن های صحرا شکست آمریکای جنایتکار را رقم زد.
سردار اسدي تصريح كرد: پيروزي انقلاب اسلامي ايران استكبار جهاني را روز به روز ضعيف تر كرد و خون پاك شهدا تضميني براي ابدي شدن اين انقلاب است.
وي ادامه داد: در شرايط كنوني تكليف مسلمانان و ماموريت اصلي هموطنان حفظ وحدت است.
استاندار يزد نيز در اين مراسم گفت: صحراي طبس تجلي گاه عزت، كرامت و الطاف خداوند متعال به مردم ايران است.
وي افزود: فلسفه عزت مومنين نرفتن زير بار حرف زور و ظلم و ستم زياده خواهان و ناپاكان عالم است.
محمد رضا فلاح زاده در خصوص بين المللي بودن حادثه طبس افزود: حادثه طبس را امام خميني (ره) بين المللي كرد و زورگويان عالم متوجه شدند كه خداوند متعال با شن هاي بيابان ايران را در مقابل استكبار به پيروزي رساند.
وي ضمن اشاره به تكميل مراحل ساخت مسجد شكر تصريح كرد: موزه روباز حادثه صحراي طبس در محل وقوع طوفان شن و موزه مسقف آن در شهرستان طبس ساخته خواهد  شد.
استاندار يزد در پايان خاطرنشان ساخت: مردم ما هر چه دارند از بركت ولايت مطلقه فقيه است و اطاعات از فرامين ايشان يك وظيفه همگاني است كه اين امر نصرت و پيروزي را به همراه دارد.

در اين مراسم پيام سرلشكر فيروزآبادي به مناسبت شكست مفتضحانه آمريكا در صحراي طبس قرائت و از تمبر بزرگداشت پنجم ارديبهشت رونمايي شد.