به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "محمدصادق اکبری" در نشست شورای جوان برنامه ریزی استان یزد افزود: در نخستین اقدام پس از استقرار دولت نهم، سطح سازمان ملی جوانان از مشاورت به معاونت ریاست جمهوری ارتقاء یافت که این امر نشان دهنده توجه ویژه مسوولان به ساماندهی امور مربوط به جوانان است.
وی با بیان اینکه توجه به امور جوانان از اوایل انقلاب وجود داشته به طوریکه هیچ کس نمی تواند منکر نگاه ویژه بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی به جوانان و احیای نقش و اثربخشی آنها در عرصه های مختلف اجتماعی شود اظهار داشت: انجام نظارت بر دستگاه های مرتبط با امور جوانان مستلزم زیربنای ساختاری و نظارتی در جامعه است.
اکبری، نگارش سند فرابخشی توسعه و ساماندهی امور جوانان برای نخستین بار در کشور به عنوان یک نقشه راه برای تحقق بخش های مختلف امور جوانان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دولت نهم عنوان کرد و افزود: در ذیل این سند 13 برنامه راهبردی شامل برنامه های ازدواج، اوقات فراغت، هویت، اشتغال، مسکن، سلامت، مشارکت، رشد و ارتقای تشکل ها، فن آوری اطلاعات، ارتقای نقش و نهاد خانواده، ساماندهی مطالعات پژوهشی، تدوین شاخص ها و اصلاح ساختار دستگاه های دولتی در جهت تحقق برنامه های امور جوانان گنجانده شده است.
معاون سازمان ملی جوانان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این برهه زمانی، هر دولتی که وظیفه خدمت رسانی به مردم را بر عهده داشته باشد با یک انقلاب تقاضا در ازدواج، اشتغال، مسکن و نیازهای متنوع جوانان مواجه است، لذا باید در این خصوص طراحی، مدیریت و برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.
اکبری افزود: در هشت ماهه نخست امسال 648 هزار ازدواج در کشور ثبت شده و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 625 هزار ازدواج به ثبت رسیده بود رشد سه و شش دهم درصدی را شاهد هستیم.
وی توجه ویژه مسولان به دو مسله اساسی ایجاد تسهیلات و ارتقای سطح فرهنگی را در خصوص امور مربوط به جوانان در جامعه ضروری دانست. 
در این نشست تعدادی از مدیران دستگاه های مرتبط با امور جوانان و مشاوران جوان دستگاه های استان، نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص توجه به امور جوانان و نقش جوانان در توسعه کشور بیان کردند.