به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " غلامحسین دشتی" در این نشست که با حضور اعضای این کارگروه در محل سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، خاطرنشان ساخت: در گذشته کشور ها برای شناخت قدرت های منطقه به شرایط جغرافیایی و نظامی توجه می کردند که امروزه این دیدگاه تغییر کرده و فرهنگ مولفه اصلی قدرت هر جامعه معرفی می شود.
وی با اشاره به عناصر اصلی فرهنگ افزود: کشور ایران از نظر مادی و معنوی زیربنای فرهنگی مناسبی دارد و باید با مدیریت صحیح آن قدرت خود را در قالب فرهنگ اسلامی در مقابل دید جهانیان به نمایش گذاشت.
معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت دقیق و صحیح بودن اطلاعات و داده های تهیه سند توسعه فرهنگی استان تصریح کرد: تهیه این سند نیاز به اطلاعات و آمایش درست از آنچه که امروزه به عنوان فرهنگ در جامعه معنا پیدا کرده است دارد.
وی شناخت فرصت ها ، بسترها، تشخیص وضع موجود، تعیین سمت و سوی حرکت و برنامه ریزی دقیق را از ملزومات تهیه اطلس فرهنگی استان دانست.
در این نشست تشریح طرح اطلس اجتماعی و بررسی سند توسعه فرهنگی استان صورت پذیرفت و اعضا به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود پرداخته و در پایان تصمیمات لازم اتخاذ شد.