به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،" محمد رضا رجایی" در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان یزد از تکمیل فاز اول پروژه های مسکن مهر در شهرستان ميبد خبر داد و افزود: 120 واحد مسکن مهر این شهرستان تا پایان اردیبهشت ماه تکمیل و به صاحبان آن تحویل داده خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از سال 84 تاكنون در مجموع 242 پروانه صنعتي در اين شهرستان صادر شده كه 181 واحد با سرمايه‌گذاري بالغ بر 556 ميليارد و 449 ميليون تومان به بهره‌برداري رسيده و زمینه اشتغال 6 هزار و 317 نفر را نیز در اين شهرستان فراهم کرده است.
فرماندار میبد با اشاره به صنعتی بودن این شهرستان و تولید قابل توجه کاشی و سرامیک کشور در میبد افزود: شهرستان میبد با داشتن 19 کارخانه فعال 42 درصد کاشی و سرامیک ایران را تولید می کند.
وی در ادامه با اشاره به کسب 18 سال رتبه اول کنکور توسط یزدی ها در کنکور سراسری افزود: 14 سال شهرستان میبد رتبه نخست كنكور استان را به خود اختصاص داده و این شهرستان قطب آموزش عالي و قطب مراكز صنعتي استان يزد به شمار مي‌رود.
رجایی ميبد را شهر آيت‌الله حائري مهرجردي، مؤسس حوزه علميه قم و استاد حضرت امام خميني (ره) خواند و میبد را شهر نخبگان و تیزهوشان معرفی کرد.
وی با بیان این مطلب که میزان سرمایه گذاری در بخش خصوصی در كشور 3 میلیون تومان است خاطرنشان ساخت: ميبد در زمينه سرانه سرمايه‌گذاري در بخش صنعت رتبه نخست را در سطح استان و كشور دارد و سرانه سرمايه‌گذاري در بخش صنعت در شهرستان ميبد 6 ميليون تومان است.
بازدید از پروژه مسكن مهر، شهرك صنايع دستي ميبد، كتابخانه مركزي ميبد و واحد توليد كاشي صدرا از دیگر برنامه های خبرنگاران در سفر به شهرستان میبد بود.