با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد؛

نشست مشترک روسای شورای پدافند غیرعامل استانداری ها و کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور

با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، نشست مشترک روسای شورای پدافند غیرعامل استانداری ها و کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌همزمان با هفته نکوداشت پدافند غیرعامل ‌نشست مشترک روسای شورای پدافند غیرعامل استانداری ها و کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور با حضور "‌سردار غلامرضا جلالی" رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ‌و به ریاست "‌حسین ذوالفقاری" معاون امنیتی و انتظامی و‌زیر کشور و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با استانداری ها برگزار شد و استانداران به عنوان روسای شورای پدافند غیرعامل در استان ها به صورت ویدئو کنفرانس به ارائه وضعیت و گزارش اقدامات صورت گرفته در این حوزه در استانها پرداختند. معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و ئیس کمیته پدافند غیرعامل این وزارتخانه در ابتدای این نشست ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل گفت: موضوع پدافند غیر عامل برای هر کشوری امری ضروری و جدی است و نباید آن را موضوعی در کنار سایر اقدامات در نظر گرفت زیرا علاوه بر میزان تهدیدات و پیچیدگی آنها، روش اعمال تهدیدات هم متنوع و هم پیچیده و هم متغیر است.
"‌حسین ذوالفقاری" ‌ادامه داد: اکنون که در آستانه موج دوم اقدامات آمریکا علیه کشورمان قرار داریم، شاهد این هستیم که آنها بر روی مسائل دیگری هم تمرکز کرده اند و به دنبال این هستند که از هر بستری استفاده و کشور ما را در معرض تهدید قرار دهند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر موضوع پدافند غیرعامل در دیدار اخیر با مسئولان این حوزه، افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر بحث پدافند غیرعامل مسئولیت همه ما را در حوزه های مختلف کشوری و لشگری در این ارتباط مضاعف می کند.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: کارهای مبنایی، نظری و تحقیقاتی و تخصصی تا حد بسیار خوبی توسط سازمان پدافند غیرعامل انجام شده و اقدامات آموزشی و رزمایشی هم با همکاری استانداری ها به خوبی صورت گرفته است. اما در واقع استانداران باید زمان مشخصی را به صورت ویژه به این موضوع اختصاص دهند زیرا نتایج آن با حوزه های دیگر نیز همپوشانی دارد.
گفتنی است در این نشست استانداران بیش از ده استان از طریق ویدئو کنفرانس به تشریح برنامه ها و اقدامات خود در حوزه پدافند غیرعامل پرداختند، گزارشی از روند کار پدافند غیرعامل استان خود ارائه کردند ‌و نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص اختصاص اعتبار ویژه برای بحث پدافند غیرعامل استانها، تعریف پست سازمانی برای این حوزه در استانداری ها،  افزایش آگاهی مردم در این حوزه از طریق برنامه ها و همایش ها و همچنین تربیت و امکان جذب نیروهای متخصص در این راستا، اعلام کردند.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★
‌★‌عکس: ‌حسن کرمی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات