سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان تاکید کرد:

نظارت جدی بر فعالیت اصناف استان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد و سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کر‌ونا استان از نظارت جدی بر فعالیت اصناف، کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام بروز و شیوع ویروس کرونا خبرداد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "‌فخرالسادات خامسی هامانه" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان روز شنبه ٢٠ اردیبهشت ماه در نشست خبری آنلاین با اهالی رسانه استان ضمن ارائه گزارش تصمیمات ٢١ جلسه برگزار شده ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، گفت: استان یزد اولین استان های کشور بود که جلسات خود را در این ستاد تشکیل داد.
وی ادامه داد: قبل از همه استانها در یزد اقدام به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مراکز تجمعی و اصناف صورت گرفت ‌و علی‌رغم اینکه شاهد شیوع بیماری کرونا در استان بودیم اقدامات پیشگیرانه بسیار خوبی در این رابطه انجام شد.
خامسی افزود: در حال حاضر نیز بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مساجد استان بستگی به اعلام وضعیت پاک و سفید دارد که این به تصمیم گیری ستاد ملی کرونا باز می گردد و تا این لحظه نامه و گزارش رسمی در خصوص وضعیت استان به دست ما نرسیده است.
سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان خاطرنشان کرد: نظارت جدی بر فعالیت اصناف، کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام بروز و شیوع بیماری کرونا تداوم دارد.
وی ادامه داد: در سطح شهر یزد نیز بیش از ۴۰ گروه وظیفه گشت و کنترل ا‌صناف را با جدیت برعهده دارند که در این رابطه تعدادی از واحدهای متخلف نیز پلمب شده است.
خامسی اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند در استان یزد شاهد کاهش ترددها و رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم بودیم و جامعه در حال حاضر آ‌گاهی خوبی در رابطه با راههای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا به دست آورده است اما همچنان باید هوشیار باشیم و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنیم.

فعالیت ۷۰۰ سازمان مردم نهاد در استان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در استان یزد چهار ارگان و نهاد استانداری، نیروی انتظامی، اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی مجوز تشکل های غیر دولتی و سمن ها را ارائه می دهند و درحال حاضر نزدیک به ۷۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف در حال فعالیت هستند.
خامسی افزود: یکی از مسائل ما وسعت و گستردگی فعالیت‌های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است اما ما در این حوزه دستگاه نظارتی و ستادی هستیم و امیدواریم همان‌طور که در شعار موضوعات فرهنگی و اجتماعی اولویت های تصمیم گیری مسئولان کشوری ‌است در عمل نیز چنین باشد و مباحث فرهنگی و اجتماعی‌ و اعتبار آن پس از موضوعات عمرانی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی قرار نگیرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ بیش از ‌شش میلیارد تومان اعتبار ویژه مناطق حاشیه نشین و رفع آسیب های اجتماعی این مناطق توسط استان جذب شد که در اختیار سازمان‌ها، تشکل‌ها و دستگاه‌های مرتبط قرار داده و در این حوزه هزینه شد.

★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات