به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، حضرت آيت ا... حائري شيرازي در مراسم كنگره گراميداشت شهيد صدوقي گفت: ابليس شش هزار سال عبادت خدا را مي نمود و براي خودش عزت برداشت مي‌كرد، ولي به انسان سجده نكرد چرا كه براي سجده كردن به انسان بايد پا بر روي عزت خود مي‌گذاشت.
وي با اشاره به خصوصيت والاي اخلاقي شهيد صدوقي ادامه داد: از خصوصيات آيت‌الله صدوقي اين بود كه هر گاه لازم مي شد از عزت خود خرج مي كرد.
آيت ا... حائري با اشاره به قتل و عام زنان‏، مردان و كودكان مظلوم غزه و پيروزي مقاومت آنان در برابر رژيم غاصب صهيونيستي گفت: اسرائيل با قبول ضربه از حزب‌الله در جنگ 33 روزه، اين بار با محاصره و جلوگيري از رسيدن هر گونه كمك به غزه، سعي در جبران شكست مقابل حزب‌الله داشت. امام جمعه شيراز ادامه داد: او جنايت مي‌كاشت و اسلام مظلوميت برداشت مي‌كرد، اسلام، انحصارات تبليغاتي اينها را شكست و اين مديريت اسلامي بود كه توانايي خود را نشان داد.
وي با اشاره بحث مديريت اظهار داشت: همين جماعتي كه خودشان بعد از 22 روز نزاع،  آتش بس يك طرف اعلام كردند، 6 روزه مصر‏، اردن و سوريه را به عقب راندند. نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز با طرح اين سئوال كه چگونه در غزه اين اتفاق نيفتاد ادامه داد:‌ اين نتيجه تغيير مديريت بود، آن مديريت عربي و وابسته بود و اين مديريت، مديريت دانشگاهي و حوزه اسلام و تربيت اسلامي است.
امام جمعه شيراز در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حمايت هاي مقام معظم رهبري از دولت نهم آن را از روي عاقبت انديشي عنوان كرد و ادامه داد:  در انتخابات آينده رياست جمهوري نيز بايد مراقب اين راه باشيد.
شعرخواني حميد سبزواري از چهره هاي به نام ادبيات ايران و مداحي آهنگران و اجراي گروه سرود در خصوص آيت ا... شهيد صدوقي از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.