به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي صدوقي كه در كنگره شهيد محراب حضرت آيت ا... صدوقي سخن مي‌گفت با بيان اين كه شهید والا مقام با تاسی به ائمه اطهار(ع) در خدمت به مردم نه نمي گفت ادامه داد: کمتر کسی را می توان سراغ گرفت كه چون او در متن زندگی مردم باشد. وي ادامه داد: شهيد صدوقي از معدود عالمانی بود که در غم و شادی مردم شریک بود و به جزئی ترین خواسته های آنان نيز توجه مي كرد.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد با بيان اين جمله از امام راحل(ره) در مورد شهادت حضرت آيت ا... صدوقي كه اسلام خدمتگزاري متعهد و ايران فقيهي فداكار و استان يزد سرپرستي دانشمند را از دست داد تاكيد كرد: آیا حضرت امام خميني(ره) نمی خواست با اين بيانات بعد خدمت رسانی این شهید والا مقام را پررنگ کرده و بفهماند فقاهت باید در خدمت معاش و معاد مردم باشد و اجتهاد محبوس در کنج خانه و کتابخانه درک مسائل را دشوار و مجتهد را از عرف دور مي سازد؟
وي در پايان تقوا،‌خلوص، معنويت و خداترسي، قدرت بيان و توان تدريس فوق‌العاده، آميختن علم و حلم، ارادت و عشق به اهل بيت(ع)، شناخت اقشار مختلف مردم ، مديريت و حساسيت فوق‌العاده نسبت به جايگاه رهبري را از ديگر خصوصيات و ابعاد شخصيتي حضرت آيت ا... صدوقي عنوان كرد.