به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی صدوقی در دیدار با استاندار یزد و معاونین استاندار با تقدیر و تشکر از خدمات و تلاش های مسئولین و مدیریت ارشد استان در سال گذشته، با اشاره به سفرهای نوروزی و حضور تعداد زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی در استان گفت: استان یزد از قابلیت و جذابیت های بالا و خوبی به منظور جذب گردشگران برخوردار است که باید به این مسئله توجه ویژه ای صورت پذیرد. وی همچنین بر توجه به قابلیت های گردشگری و توریستی شهرستانها تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد خواستار اقدامات ریشه ای و مدام به مقوله های فرهنگی شد و با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان در زمینه های گوناگون  ادامه داد: باید در همه امور به انجام کارهای اساسی و زیربنایی توجه شود تا شاهد رشد و اعتلای هر چه بیشتر استان دارالعباده یزد باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین صدوقی با اشاره به پیام نوروزی رهبر عظیم الشان انقلاب  و نامگذاری امسال به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و در همه زمینه ها عملیاتی گردد. 
وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری با تاکید بر نقش حضور آگاهانه و حداکثری مردم در پای صندوق های رای خاطرنشان کرد: مسئولین اجرایی همچون گذشته با رعایت قانون و برگزاری انتخابات سالم می توانند زمینه حضور پرشور مردم را فراهم آوردند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در پایان با اشاره به نقش بخش خصوصی در حوزه سلامت، خواستار تعامل هر چه بیشتر بخش دولتی و خصوصی در این حوزه شد.  
استاندار یزد نیز در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته پرداخت. محمدرضا فلاح زاده با اشاره به بارندگی های اخیر در استان گفت: میزان بارندگی در کل استان تا کنون 64 میلیمتر می باشد که این میزان، اندکی از میانگین بارش در استان بیشتر است.
استاندار یزد با اشاره به دیدار وزیر راه و ترابری، از پیگیری پروژه های کمربندی میبد- اردکان، بزرگراه یزد-سورمق و راه آهن یزد-سورمق در این دیدار خبر داد.
فلاح زاده با اشاره به تدوین طرح جامع سلامت استان، حوادث ترافیکی، گرایش به مواد مخدر، مشکلات قلبی و عروقی و دیابت را از مهم ترین مسائل پیش روی بخش سلامت استان عنوان کرد و خواستار ارائه نقشی فعال تر از سوی دستگاههای فرهنگی و همه بخش های استان در تکمیل، اجرا و تحقق اهداف چشم انداز سلامت استان شد.
استاندار یزد با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در استان گفت: ایجاد 10 حوزه اصلی در شهرستانها، 10 حوزه فرعی در بخشهای استان و بیش از 700 صندوق اخذ رای در شعبه های گوناگون بخشی از برنامه ها و اقدامات ستاد در زمینه برگزاری هر چه بهتر انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری می باشد.
فلاح زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رضایت گردشگران و مسافران نوروزی در سفر به استان یزد در نوروز 88 افزود: براساس آمار ارائه شده میزان مسافرینی که در نوروز امسال در استان یزد اقامت گزیدند نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.
استاندار یزد میدان امیرچقماق، مسجد جامع، بافت قدیم شهر و آتشکده زرتشتیان را به ترتیب از جمله مکانهایی در استان عنوان کرد که مورد توجه ویژه گردشگران قرار گرفته است.
وی در پایان از تلاش و هماهنگی دستگاههای اجرایی در این رابطه قدردانی کرد.
گزارشی از اقدامات و خدمات بانکها و اعتبارات عمرانی، بودجه مازاد درآمد، اعتبار ماده 10 دفتر بازسازی از سفر دوم ریاست جمهوری، بودجه توازن استان، وضعیت سیمان بهروک و برخی از مسائل بودجه ای از موارد دیگری بود که در این دیدار ارائه شد.