وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي :

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، " سيد محمد حسيني " سه شنبه شب در آغاز به كار دهمين جشنواره ملي خوشنويسي رضوي در استان يزد كه در محل كتابخانه وزيري برگزار شد با اشاره به اينكه در دهه كرامت جشن ها، جشنواره ها و كارهاي علمي زيادي در حال انجام است، بر اهميت جشنواره خوشنويسي تاكيد كرد.
وي خوشنويسي را داراي تاثير بسزايي روي خود فرد خوشنويس و مخاطب دانست.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه خواستار پيوند بين نخبگان جامعه شد و گفت: غرب با استفاده ابزاري از هنر، اعتقادات اسلام را مورد هدف خود قرار داده است.
حسيني بهترين هنر را راه ارتباط مردم جهان با يكديگر بيان كرد و خواستار تعامل هر چه بيشتر با مردم جهان در قالب هنر شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، خيزش هاي منطقه تحت عنوان بيداري اسلامي را نتيجه الهام گيري اين كشورها از جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و خواستار كمك هنرمندان در راستاي مبارزه با استكبار جهاني و عبور پيروزمندانه از توطئه هاي استكبار جهاني و صهيونيست ها شد.
استاندار يزد نيز برگزاري جشنواره خوشنويسي رضوي همزمان با دهه كرامت را حركت پر خير و بركت براي استان يزد دانست.
" محمد رضا فلاح زاده " هنر خطاطي را در عرصه هاي اقتصادي، كتابت قرآن و نهج البلاغه و تبليغات ضد رژيم پهلوي در زمان طاغوت تاثير گذار توصيف كرد و تاكيد اسلام به حمايت از هنر و هنرمند را يادآور شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، لازمه هنر را تعيين وظيفه فردي و اجتماعي هر فرد دانست.
در دهمين جشنواره خوشنويسي رضوي 657 اثر از 446 هنرمند در 4 رشته نستعليق، شكسته نستعليق، نسخ و ثلث به دبيرخانه واصل شد كه 374 اثر راه يافته به نمايشگاه از تاريخ 28 شهريورماه تا 10 مهر ماه سال 1391 در محل كتابخانه وزيري در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
در اين مراسم از 17 نفر از برگزيدگان جشنواره با اهداء لوح سپاس قدرداني شد.