هرگونه تبلیغات انتخاباتی قبل از انتشار اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده ، تخلف است

دبیر ستاد انتخابات استان یزدگفت: نامزد های انتخابات از روز انتشار اسامی تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای می توانند برای رقابت در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تبلیغات خود را داشته باشند و بر اساس تقویم زمانبندی ساعت ۸ صبح هفتم تیر ماه این فرصت پایان می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، سعید رستگاری دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: بر اساس تقویم زمانبندی انتخابات مهلت ابتدایی پنج روزه شورای محترم نگهبان برای رسیدگی به صلاحیت‌ داوطلبان به اتمام رسیده و این شورا در صورت لزوم می توانند پنج روز دیگر این مهلت را تمدید نمایند‌.

وی ادامه داد: بر همین اساس پیش بینی می شود قبل از اتمام پنج روز دوم ، اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده توسط شورای محترم نگهبان به وزارت کشور برای انتشار رسمی اعلام شود.

رستگاری افزود: نامزد های انتخابات از روز انتشار اسامی تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات می توانند برای رقابت در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تبلیغات خود را داشته باشند و بر اساس تقویم زمانبندی ۸ صبح هفتم تیرماه این فرصت به پایان خواهد رسید. روز هفتم تیر ماه ممنوعیت هرگونه تبلیغات را داریم و روز هشتم تیرماه انتخابات برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد به تبلیغات زودهنگام داوطلبان انتخابات اشاره کرد و گفت: توصیه ما به همه فعالین عرصه انتخابات این است از هرگونه تبلیغات زود هنگام و همچنین تخریب افراد و نامزدها، چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی خودداری کنند.

وی همچنین تاکید کرد هم استانی های گرامی می توانند هرگونه تخلف در این زمینه را به یکی از سه مراکز ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی مستقر در دادگستری استان، ستاد انتخابات استان و هیئت محترم نظارت استان به منظور پیگیری گزارش دهند.

رستگاری با اشاره به اینکه ستاد انتخابات استان با کمیته های هشت گانه ذیل آن، مشغول آماده سازی و بستر سازی برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات در استان هستند ادامه داد: این کمیته ها در حوزه های مختلف اعم از سیاسی، امنیتی، حقوقی، پشتیبانی، فناوری اطلاعات در حال پیگیری و تاکنون جلسات مختلفی در این زمینه برگزار شده و همچنین ۲۵ هیئت اجرایی در کل استان اعم از مراکز شهرستان ها و بخش های مستقل تشکیل و تمامی تدابیر برای امور اجرایی و اجرای انتخابات برای برگزاری انتخابات باشکوه اندیشیده شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد در پایان به پیش بینی بیش از ۸۶۰ شعبه اخذ رای در استان اشاره و افزود: در بحث انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تمامی افرادی که در انتخابات قبلی که مجلس شورای اسلامی بود حضور داشتند در این انتخابات نیز همکاری خواهند کرد مگر افرادی که احیانا به دلایلی نتوانند شرکت نمایند که افراد جدیدی جایگزین خواهند شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات