به گزارش روابط عمومي استانداي يزد، سردار سر لشكر " محمد علي جعفري " روز چهارشنبه در اين مراسم ، ضمن تبريك هفته دفاع مقدس و گراميداشت  ياد و خاطره شهيدان عرصه جهاد و شهادت، با اشاره به گذشت 32 سال از آغاز جنگ تحميلي، اهميت و عظمت و شكوه دوران دفاع مقدس را يادآور شد.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ، عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي را مديون حماسه هاي دوران دفاع مقدس دانست و افزود: جمهوري اسلامي ايران به جهان فهماند با اتكال به خداوند متعال و اجراي دستورات اسلام و سيره نبوي مي توان پيشرفت كرد و جامعه اي الهي داشت.
وي در ادامه با اشاره به فتنه سال 88 ، هدف دشمنان از آن را انحراف مسير و محتواي ارزشمند انقلاب دانست و  نتيجه اين اشتباه استكبار جهاني به سركردگي آمريكاي جنايتكار و اسرائيل غاصب را سربلندي ملت شهيد پرور ايران اسلامي و نصرت الهي عنوان كرد.
سردار جعفري با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامي ( مد ظله العالي ) در خصوص گسترش بيداري اسلامي به قلب اروپا و آمريكا، امنيت ملي و اقتدار جمهوري اسلامي ايران را مثال زدني و مديون ايستادگي در دوران دفاع مقدس دانست.
فرمانده سپاه پاسداران اهميت ماندن در راهي همگام با هدف والاي انقلاب را يادآور شد و بر توجه به نقش نيروهاي مردمي در دوران دفاع مقدس تاكيد كرد.
وي در ادامه قدرداني از نعمت انقلاب و انتقال پيام انقلاب به نسل هاي آينده و معرفي اسلام ناب محمدي به جهان را دو رسالت ادامه دهندگان راه انقلاب دانست.
جعفري هدف دشمنان را ناكارآمد نشان دادن انقلاب اسلامي دانست و مقصد جنگ نرم عليه اين نظام  را تغيير اعتقادات  و باورهاي جامعه بيان كرد.
ياد خدا، عمل به دستورات الهي، بندگي خدا و خواستن از خدا براي ماندن در راه خدا از وظايف هر فرد مسلمان است كه مورد اشاره اين فرمانده دفاع مقدس قرار گرفت.
استاندار يزد نيز با اشاره به دشمني كفار با مسلمانان از صدر اسلام تاكنون، به تشريح ابعاد مختلف حماسه ماندگار دفاع مقدس پرداخت.
" محمد رضا فلاح زاده " با تبريك هفته دفاع مقدس، ياد و خاطره شهيدان والامقام را گرامي داشت و بر پيروي از سيره پاك شهيدان تاكيد كرد.
پخش كليپ، تجليل از خانواده معزز شهدا  و اهداء لوح سپاس به پيشكسوتان عرصه جهاد و شهادت از ديگر بخش هاي اين مراسم بود.