استاندار یزد در نشست مشترک با تشکل های کارگری عنوان کرد :

وجود تشکل های کارگری قدرتمند را به سود استان می‌دانیم

استاندار یزد با تاکید بر لزوم افزایش تعداد و قدرت تشکل های کارگری عنوان کرد: وجود تشکل های کارگری قدرتمند را به سود استان می‌دانیم چرا که این تشکل ها می توانند مطالبات جامعه کارگری را سازماندهی و پیگیری کرده و موجب نزدیکی بیشتر کارگران با دولت و کارفرمایان و کمک به جریان تولید استان شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست با تشکل های کارگری که به مناسبت روز جهانی کارگر (12 اردیبهشت) و به منظور هم اندیشی و بررسی مشکلات جامعه کارگری استان، در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با تبریک  روز جهانی کارگر به تمامی فعالین این عرصه، عنوان کرد: کمیته ای در استانداری با مشارکت تشکل های کارگری مامور پیگیری مطالبات و خواسته های مطرح شده در این جلسه در سطح ملی و استانی خواهد بود.
وی با بیان اینکه جایگاه کار و کارگر، جایگاه کاملا  شناخته شده ای در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و این موضوع از نوع نگاه نظام به موضوعات جامعه کارگری در طول سال های گذشته (علی رغم همه مشکلات موجود) مشخص  است، تاکید کرد: جامعه کارگری  علاوه بر نقشی که در حوزه اقتصادی داشته، همواره نیرویی توانمند در عرصه اجتماعی و سیاسی نیز بوده است.
دکتر طالبی افزود: در همه تحولات سیاسی اجتماعی دوران انقلاب و پس از انقلاب،  نقش کارگران بسیار موثر بوده و آنها در تعیین سرنوشت جامعه در بسیاری از مقاطع مهم کشور نقش آفرین  بوده اند.
وی با بیان اینکه در استان، رابطه صمیمانه ای با تشکل های کارگری داریم، تصریح کرد: خوشبختانه در استان نظرات خود را به خوبی می‌توانیم به یکدیگر منتقل کرده و بر آنیم در کنار هم مشکلات را رفع کنیم
استاندار ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان در کنار جامعه کارگری قرار دارند و حامی کارگران هستند.
دکتر طالبی با بیان اینکه معتقدیم تشکل های کارگری استان باید قدرتمند تر و تعداشان بیشتر شود، تاکید کرد:  این تشکل ها می توانند مطالبات جامعه کارگری را سازماندهی و پیگیری کرده و موجب نزدیکی بیشتر  کارگران با دولت و کارفرمایان و کمک به جریان تولید استان شوند.
استاندار با اشاره به پایین بودن حداقل دستمزد کارگران، خاطرنشان کرد: بر کم بودن حداقل دستمزد کارگران واقف هستیم ولی حمایت های دولت در جلسات افزایش دستمزد سالیانه غیر قابل انکار است.
استاندار یزد با تاکید بر لزوم افزایش زیرساخت ها و امکانات درمانی برای کارگران استان، عنوان کرد: به دنبال فراهم آوردن زمینه ها برای استفاده از ظرفیت دیگر بیمارستان ها به منظور تامین فرصت های مناسب تر درمانی و افزایش ظرفیت تخت های مورد نیاز  اقشار کارگری استان هستیم
وی با اشاره به نگرانی های جامعه کارگری در خصوص بستری بودن تعدادی از بیماران کرونایی استان در تنها بیمارستان این قشر از جامعه، عنوان کرد: پیگیری های لازم برای عدم پذیرش بیماران کرونایی جدید در بیمارستان شهدای کارگر و افزایش ظرفیت درمانی کارگران انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات