پهنه علم و فناوری یزد فرصتی مناسب برای پیوند جامعه با امر پژوهش و فناوری

استاندار یزد با بیان اینکه پهنه علم و فناوری استان اولین پهنه علم و فناوری کشور است افزود: با ایجاد این پهنه ظرفیتی خوب و نامحدود برای فعالیت و استقرار شرکت های فناور ایجاد شده و به عمومی شدن حوزه علم و فناوری و پیوند بیشتر آن با جامعه کمک می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان یزد که با حضور ویدیو کنفرانسی شرکت‌ها و فعالین این عرصه و برخی مسئولین استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد ،با اشاره به محدودیت های کرونا برای برگزاری نمایشگاه های حضوری عنوان کرد : در استان یزد علی رغم همه این محدودیت ها شاهد هفته پژوهش پرباری بودیم و  در عرصه نمایش دستاوردهای پژوهشی در قالب نمایشگاه های مجازی و دیگر برنامه ها اقدامات خوبی صورت گرفت که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.
استاندار با بیان اینکه در سال های گذشته و در نمایشگاه های حضوری شنونده نکات و خواسته های شرکت های حاضر در نمایشگاه بودیم افزود: این فرصت گفتگو در نمایشگاه فعلی کمتر وجود داشته و مدیران شرکت ها و فعالین این عرصه می‌توانند  نکات، پیشنهادات و طراح های مد نظر خود را به صورت مکتوب به استانداری منتقل کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای صدور موافقت اصولی پهنه علم و فناوری استان اظهار داشت: با تفاهم نامه ای که امروز به امضا رسید، دستگاه های استان اقداماتی را سامان می‌دهند تا در کمترین زمان مجوز ایجاد این پهنه اخذ شود.
دکتر طالبی با بیان اینکه پهنه علم و فناوری استان اولین پهنه علم و فناوری کشور است افزود : با ایجاد این پهنه ظرفیتی خوب و نامحدود برای فعالیت و استقرار شرکت های فناور ایجاد شده و به عمومی شدن حوزه علم و فناوری و پیوند بیشتر آن با جامعه کمک می‌کند.
وی افزود : ایجاد پهنه نمود بسیار خوبی از همکاری و تعامل دستگاه های مختلف برای ایجاد ظرفیت های اینچنینی در استان است.
استاندار عنوان کرد: از  این پهنه می‌توان برای تحقق شعار ها و برنامه های کلان استان همچون توسعه علم و فناوری و تحقق اقتصاد دانش بنیان بهره گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه مجوز های لازم به طرح جامع پارک علم و فناوری عنوان کرد : این طرح با شروع عملیات ساختمان پایلوت فناوری آغاز می‌شود.
 استاندار همچنین به اعطای نشان فناوری به شرکت های برجسته این حوزه برای اولین بار در استان اشاره کرد و گفت : امیدواریم این اقدام جدید تحرک جدی در شرکت های فناور پدید آورده و موجب ارائه ابتکارات شاخص در این حوزه شود.  
شایان ذکر است در انتهای این مراسم، نشان فناوری از سوی استاندار یزد به 3 شتاب دهنده استان اعطا شد.

همچنین اعطای قرارداد های طرح جامع پارک علم و فناوری و  رونمایی از محصولات بومی فناوری توسط استاندار یزد از جمله دیگر برنامه های این مراسم بود. 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات